Avatar uživatele
Tyna97

Z gymnázia na ČVUT?

Ahoj,
jsem teď v druhém ročníku na gymnáziu a do třetího ročníku si máme vybrat semináře.
Vůbec nevím, co bych chtěla dál dělat, ale poslední dobou se mi líbí technické obory, a to hlavně stavební inženýrství (Ekonomika a management ve stavebnictví). Jenže jak jsem psala, jsem na gymnáziu a nemám absolutně žádnou představu, jak se to tam dá z gymplu zvládnout. Matiku mám hodně ráda, fyziku taky zvládám, ale bojím se odborných předmětů, které na gymplu nemáme, ale stavaři z průmyslovek ano. Hlavně technické kreslení a deskriptivní geometrie. Slyšela jsem, jak gympláci vylítávaj hned v prvním ročníku, protože nemají žádnou praxi a neumí kreslit. Stejně tak jsem slyšela, že stavaři nezvládají matiku. Takže ted fakt nevím. Vím, že je to o přístupu a studovat techniku se vyplatí, ale nechci se 3 roky dřít a pak vyletět a nemít nic.
Doplňuji:
Zaměření na Ekonomiku a management je až po pár semestrech (nevím ted přesně kolik). Ty první semestry jsou pro všechny obory Stavebního inženýrství předmětově stejné a do oborů se pak rozděluje podle prospěchu a zájmu studenta. Na stránkách FSv ČVUT se přesně píše že: Studium (SI) je čtyřleté, obsah prvních dvou ročníků je společný pro všechny studijní obory. Do těchto dvou ročníků jsou zařazeny převážně teoretické a odborné předměty, společné pro všechny studijní obory studijního programu Stavební inženýrství.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3887 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Emefej

Je to všechno hlavně o schopnosti umět se efektivně učit. Z vlastní, ale poměrně krátké praxe vysokoškolského pedagoga můžu potvrdit, že absoloventi gymnázií byli v tomto ohledu v porovnání s průmyslováky podstatně lepší. Na druhou stranu musím podotknout, že gymnazisté byli pro samostatnou práci v laboratoři první dva semestry naprosto nepoužitelní, protože si nejprve museli osvojit potřebné dovednosti a návyky, které průmyslováci již dávno měli zažité. První zápočty z laboratorních cvičení obdrželi absoloventi odborných škol obvykle velmi hladce, naproti tomu studenti z gymnázia s tím museli tvrdě bojovat.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Funna

nějak si pleteš pojmy…Ekonomika a management i když ve stavebnictvín je v podstatě ekonomika a učí se tam věčinou managment…to, že se naučíš rozumět stavařským výkresům, neznamená, že jsi technik…podívej se na obsach semestru http://www.fsv­.cvut.cz/bk/bk201­3/mgr/me.pdf …já tam moc technicky nevidím
Doplňuji:
špatně si to vysvětluješ: http://www.fsv­.cvut.cz/studen­t/bakalmag/pro­gramy/oborbe.php : Po absolvování PRVNÍCH ČTYŘ SPOLEČNÝCH semestrů získávají studenti znalosti v předmětech, které jsou přímo spojeny s technickou, ŘÍDÍCÍ a EKONOMICKOU ROLÍ ŘÍZENÍ STAVEB (tohle se na stavařině opravdu neučí) a odborných funkcí na této úrovni, nebo pro výkon podpůrných činností pro zajišťování realizace staveb na úrovni stavební firmy.
Důraz je kladen na předměty z oblasti MARKETINGU a PŘÍPRAV SMLUV, PLÁNOVÁNÍ PROJEKTŮ (ne projektů, kreslení budov, ale manažerských projektů) a ŘÍZENÍ PŘÍPRAVY a PROJEKTOVÉ DOKUMeNTACE (dostaneš výkresy a z nich musíš zjistit, co všechno je potřeba zařídit, jaké jaká povolení opatřit, atd.) TVORBY NABÍDEK a KALKULACÍ (z výkresu oceních, kolik tě to bude stát a jakýá materiál, jaké stroje sehnat), ŘÍZENÍ DODAVATELŮ (budeš buzerovat své dodavatele, kteří se tě budou snažit co nejvíc oškubat a budou se vymnlouvat na všechno možné) a jiných dodávek, řízení rizik, řízení nákladů, finančního řízení, řízení stavební mechanizace, PERSOVÁLNÍHO A MZDOVÉHO ŘÍZENÍ včetně BEZPEČNOSTI PRÁCE (za opomenutí nějaké kraviny, když se pak něco stane je soud levou zadní)…no prostě je to jen a jen managerig…prostě budeš umět ŘÍDIT VÝSTAVBU…a kdyby ses obtěžovala kliknout na můj odkaz, tak bys zjistila, že V PRVNÍM SEMESTRU tvého vybraného je kromě matematiky jen samá EKONOMIE…ono je velmi moderní cpát včechny ekonomické obory do techniky, protože jsou za to peníze od státu za každý obor a nevím proč, po vystudování je i stejný titul, jako má to technik a to ING…

Upravil/a: Funna

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
da ny

Je to všechno hlavně matematika :)
Ze zkušeností ve svém okolí si troufám tvrdit, že dobrý student gymnázia má vyšší šanci studium zvládat. Každá SŠ používá na technické kreslení jiný program a zaběhlé návyky musí přizpůsobit a tady se gymplák učí od začátkuněco nového. Ve 4. ročníku budete mít pravděpodobně deskriptivní geometrii a VŠ matematiku (dcera to tak měla). Průmyslovky jsou tady v nevýhodě. Pravdou je, že o odborných předmětech ze stavebnictví gymplák neví nic. Stejné je to i na jiných VŠ oborech :).
Např. na medicíně obstojí více gymnazistů než absolventek ze zdrávky.
Jinak viz Funna.. :)
Uvaž jaký obor si na ČVUT vlastně vybereš.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Tyna97

Budete se divit, ale obtěžovala jsem se kliknout a beru na vědomí vše co jste sem napsala. A děkuji. Ale vím od pár lidí (přímo studentů ČVUT), že v programu Strojní inženýrství jsou první dva roky stejné pro všechny obory. Také jsem se dívala na předměty a našla něco jiného než vy, konkrétně 2 verze (http://www.fsv­.cvut.cz/bk/bk201­3/bc/bj.pdf, http://www.fsv­.cvut.cz/bk/bk201­3/bc/bi.pdf). A pak jsem si všimla, že vy jste poslala verzi pro magisterské studium (v názvu je zkratka mgr a má to jen 3 semestry).

před 3886 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Vzdělání a práce