Ahoj,
jsem teď v druhém ročníku na gymnáziu a do třetího ročníku si máme
vybrat semináře.
Vůbec nevím, co bych chtěla dál dělat, ale poslední dobou se mi líbí
technické obory, a to hlavně stavební inženýrství (Ekonomika a management
ve stavebnictví). Jenže jak jsem psala, jsem na gymnáziu a nemám absolutně
žádnou představu, jak se to tam dá z gymplu zvládnout. Matiku mám hodně
ráda, fyziku taky zvládám, ale bojím se odborných předmětů, které na
gymplu nemáme, ale stavaři z průmyslovek ano. Hlavně technické kreslení a
deskriptivní geometrie. Slyšela jsem, jak gympláci vylítávaj hned
v prvním ročníku, protože nemají žádnou praxi a neumí kreslit. Stejně
tak jsem slyšela, že stavaři nezvládají matiku. Takže ted fakt nevím.
Vím, že je to o přístupu a studovat techniku se vyplatí, ale nechci se
3 roky dřít a pak vyletět a nemít nic.
Doplňuji:
Zaměření na Ekonomiku a management je až po pár semestrech (nevím ted
přesně kolik). Ty první semestry jsou pro všechny obory Stavebního
inženýrství předmětově stejné a do oborů se pak rozděluje podle
prospěchu a zájmu studenta. Na stránkách FSv ČVUT se přesně píše že:
Studium (SI) je čtyřleté, obsah prvních dvou ročníků je společný pro
všechny studijní obory. Do těchto dvou ročníků jsou zařazeny převážně
teoretické a odborné předměty, společné pro všechny studijní obory
studijního programu Stavební inženýrství.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3887 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je to všechno hlavně o schopnosti umět se efektivně učit. Z vlastní, ale poměrně krátké praxe vysokoškolského pedagoga můžu potvrdit, že absoloventi gymnázií byli v tomto ohledu v porovnání s průmyslováky podstatně lepší. Na druhou stranu musím podotknout, že gymnazisté byli pro samostatnou práci v laboratoři první dva semestry naprosto nepoužitelní, protože si nejprve museli osvojit potřebné dovednosti a návyky, které průmyslováci již dávno měli zažité. První zápočty z laboratorních cvičení obdrželi absoloventi odborných škol obvykle velmi hladce, naproti tomu studenti z gymnázia s tím museli tvrdě bojovat.
0 Nominace Nahlásit |
nějak si pleteš pojmy…Ekonomika a management i když ve stavebnictvín
je v podstatě ekonomika a učí se tam věčinou managment…to, že se
naučíš rozumět stavařským výkresům, neznamená, že jsi
technik…podívej se na obsach semestru http://www.fsv.cvut.cz/bk/bk2013/mgr/me.pdf …já tam
moc technicky nevidím
Doplňuji:
špatně si to vysvětluješ: http://www.fsv.cvut.cz/student/bakalmag/programy/oborbe.php
: Po absolvování PRVNÍCH ČTYŘ SPOLEČNÝCH semestrů získávají studenti
znalosti v předmětech, které jsou přímo spojeny s technickou, ŘÍDÍCÍ
a EKONOMICKOU ROLÍ ŘÍZENÍ STAVEB (tohle se na stavařině opravdu neučí) a
odborných funkcí na této úrovni, nebo pro výkon podpůrných činností pro
zajišťování realizace staveb na úrovni stavební firmy.
Důraz je kladen na předměty z oblasti MARKETINGU a PŘÍPRAV SMLUV,
PLÁNOVÁNÍ PROJEKTŮ (ne projektů, kreslení budov, ale manažerských
projektů) a ŘÍZENÍ PŘÍPRAVY a PROJEKTOVÉ DOKUMeNTACE (dostaneš výkresy
a z nich musíš zjistit, co všechno je potřeba zařídit, jaké jaká
povolení opatřit, atd.) TVORBY NABÍDEK a KALKULACÍ (z výkresu oceních,
kolik tě to bude stát a jakýá materiál, jaké stroje sehnat), ŘÍZENÍ
DODAVATELŮ (budeš buzerovat své dodavatele, kteří se tě budou snažit co
nejvíc oškubat a budou se vymnlouvat na všechno možné) a jiných dodávek,
řízení rizik, řízení nákladů, finančního řízení, řízení
stavební mechanizace, PERSOVÁLNÍHO A MZDOVÉHO ŘÍZENÍ včetně
BEZPEČNOSTI PRÁCE (za opomenutí nějaké kraviny, když se pak něco stane je
soud levou zadní)…no prostě je to jen a jen managerig…prostě budeš umět
ŘÍDIT VÝSTAVBU…a kdyby ses obtěžovala kliknout na můj odkaz, tak bys
zjistila, že V PRVNÍM SEMESTRU tvého vybraného je kromě matematiky jen
samá EKONOMIE…ono je velmi moderní cpát včechny ekonomické obory do
techniky, protože jsou za to peníze od státu za každý obor a nevím proč,
po vystudování je i stejný titul, jako má to technik a to ING…
Upravil/a: Funna
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3887 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je to všechno hlavně matematika :)
Ze zkušeností ve svém okolí si troufám tvrdit, že dobrý student gymnázia
má vyšší šanci studium zvládat. Každá SŠ používá na technické
kreslení jiný program a zaběhlé návyky musí přizpůsobit a tady se
gymplák učí od začátkuněco nového. Ve 4. ročníku budete mít
pravděpodobně deskriptivní geometrii a VŠ matematiku (dcera to tak měla).
Průmyslovky jsou tady v nevýhodě. Pravdou je, že o odborných předmětech
ze stavebnictví gymplák neví nic. Stejné je to i na jiných VŠ oborech
:).
Např. na medicíně obstojí více gymnazistů než absolventek ze
zdrávky.
Jinak viz Funna.. :)
Uvaž jaký obor si na ČVUT vlastně vybereš.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3887 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Budete se divit, ale obtěžovala jsem se kliknout a beru na vědomí vše co jste sem napsala. A děkuji. Ale vím od pár lidí (přímo studentů ČVUT), že v programu Strojní inženýrství jsou první dva roky stejné pro všechny obory. Také jsem se dívala na předměty a našla něco jiného než vy, konkrétně 2 verze (http://www.fsv.cvut.cz/bk/bk2013/bc/bj.pdf, http://www.fsv.cvut.cz/bk/bk2013/bc/bi.pdf). A pak jsem si všimla, že vy jste poslala verzi pro magisterské studium (v názvu je zkratka mgr a má to jen 3 semestry).