Manuální
Řazení mi nevadí a případný servis je o dost levnější. A při ručním řazení lze trochu ovlivnit spotřebu, protože motor běží jak chci já, ne jak chce automat.
Upravil/a: elkon
0 Nominace Nahlásit |
Automatická
Pohodlí.
Upravil/a: dubraro
2Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone, annas
před 963 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Automatická
Mám manuální, ale raději bych automat. I když ma větší spotřebu, tak ve městě je k nezaplacení.
0 Nominace Nahlásit |
Manuální
Určitě manuální. Nedělá mi problém jezdit s jakoukoli, ale u automatu se ztrácí při jízdě všechny emoce a zážitek z jízdy.
0 Nominace Nahlásit |
Manuální
Co takhle dát do ankety možnost „jiná odpověď“, pokud nelze jednoznačně odpovědět, popřípadě možnosti nejsou vobami ZCELA vyčerpány? ;)
Je mi to fuk. BTW trochu přežilý dotaz, dnes jsou snad všechny převodovky robotizované, takže není problém přepnout z automatu na manuální režim.
Když je třeba jet ostře, je lepší manuální volba, ale dubraro MOC DOBŘE ví, o čem píše. To se pozná, kdo má na prděli mozoly z věčného popojíždění v koloně. :D :D :D
0 Nominace Nahlásit |
df:
Jelikož brzdím hlavně motorem a podřazuji z (vyšších otáček do
vysokých) je nutné dát meziplyn z důvodu právě zmíněných synchronu
které se značně opotřebovávají a taktéž spojka…pokud to tak
neuděláš…do toho je také vhodné zároveň brzdit, pokud jedeš jak se
říká na krev…
No automatické převodovky jsou i s řazením po volantem…a dokonce některé podřizuje i s meziplynem…což je velmi zábavné. Málo kdo už dnes používá meziplyn v manuálu (old school)…
Tuisenim>>> Nesmíš tolik věřit kdejaké bejkárně, co nějaký teoretik napíše. Řazení s meziplynem má smysl pouze u nesynchronizovaných převodovek NEBO i synchronizovaných, ale z různých důvodů nedostatečně. Typická byla Tatra148, převodovka BYLA synchronizovaná, ale synchrony to nedávaly (ozub. kola byla moc velká a těžká > velký moment hybnosti). Dlouho jim trvalo vyrovnání rychlostí (tedy než se podařilo zařadit) a RYCHLE odcházely. Takže řadit „po staru“ bylo NUTNOSTÍ.
Jinak jako řidič bys měl vědět, že v okamžiku rozpojení přenosu kroutícího momentu má auto horší handling. Vtip je v tom se s tím moc nepárat a přeřadit co NEJRYCHLEJI, kdepak se babrat s meziplynem (popřípadě dvojvyšlápnutím při řazení nahoru). Možná nejlepší převodovky jsou sekvenční (řadí doslova BLESKOVĚ), ale bohužel za cenu kratší životnosti.
Takže pokud řídíš normální osobák, tak si tím jen přidáváš práci a dokonce DNEŠNÍ auto dostává víc „na prdel“. O bezpečnosti jízdy nemluvě. ;)