Minulý rok v červnu jsem si koupila novou žehličku se zárukou na dva
roky.. Jenže letos asi před dvěma měsíci jsem jí odnesla k reklamaci a
asi po měsíci jsem dostala novou.. Když jsem si jí doma vyzkoušela tak jsem
si nechala potvrdit záruční list, ale na něj mi dali datum jako na té
první, tedy opět červen 2013.. Ale to už na ní nebude záruka dva roky,
když jsem jí dostala jako novou před dvěma měsíci.. Je to tak správně,
nebo mi to potvrdili špatně a správně by to mělo být až do října
2016. Poraďte mi, protože tahle už zase nefunguje a jdu jí opět
reklamovat, tak kdybych náhodou zase dostala novou, abych věděla čím se
hájit..
Doplňuji:
Díky, přesně tak jsem to měla na mysli, jen jsem si to neuvědomila když
jsem záruku nechala potvrdit.. Ale pokud mi žehličku nevymění, ale opraví,
dá se něco dělat s tou potvrzenou zárukou, když mi to špatně napsali?
Protože takhle jí mám už jen na půl roku.. :/
Zajímavá 0 před 3618 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Zkuste se zeptat,jestli nemají jinou žehličku ve stejné ceně,eventuelně za příplatek.
0
před 3618 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je to tak ŠPATNĚ…
😉
Kdyby se jednalo jen o opravu, pak se záruka jen prodlouží o dobu, po niž
byla věc v opravě.
Ale – po výměně věci za novou začíná běžet ´nová´ záruční
doba – tedy od převzetí vyměněné žehličky opět dva roky.
Pokud ti ji opět vymění, nenech se odbýt (NOZ).
😉
Doplňuji:
OPRAVA – omlouvám se za dezinformaci…
Pro zboží zakoupené v roce 2013 (nějak jsem to ´přehlédl´) platí podmínky, které platily při prodeji – tedy prodejce v tomto případě postupoval správně.
Upravil/a: gecco
0
před 3618 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Takže už dvouletá záruka na žehličku není? To bych si musela koupit úplně novou, abych měla zase záruku na dva roky, nebo jak.. Mám v tom trošku guláš..
😉
Pro koupě uzavřené před 1.1.2014 platí původní OZ, takže na výrobek
(bez ohledu na jeho případnou záruční výměnu) platí dvouletá záruční
doba od data prodeje. Tato záruka se, případně, jen prodlužuje o dobu, kdy
bylo zboží v záruční opravě.
Pro koupě po 1.1.2014 platí pravidla jiná – v případě opravy se
záruka také o dobu opravy prodlužuje, ale po výměně vadného zboží
vrámci záruky za nové začíná tato záruční doba běžet znovu, od data
výměny (převzetí nového zboží zákazníkem).
___
Takže nyní – reklamuj vadnou žehličku, záruku na ni máš do června
2015 (bez ohledu na výměnu). Pokud by se táž závada objevila ještě
jednou, máš právo (do toho června) na odstoupení od kupní smlouvy.
V případě koupě žehličky nové, platí NOZ a tedy to, co jsem napsal
v odpovědi původně.
Viz mé Doplnění – bohužel pro tebe prodejce postupoval správně, NOZ
platí až od 1.1.2014.
Ještě jednou se omlouvám za předchodí dezinformaci.