Avatar uživatele
mrblackwell

Ztracený doklad k reklamaci.

Chci reklamovat brusle,ale nemohi najít pokladní doklad.Stačí výpis z účtu kde je uveden obchod kde jsem nakoupil a častka ?

Děkuji za odpověd'

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? kapka, Pájo před 4400 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Za bezmála 3 roky, cos registrován, se jen reklamace probíraly ve 120 odkazech, ve zdroji máš právě konkrétní kauzu se ztracenou účtenkou.
Čili odpověď – ano, stačí jak výpis karetní transakce, tak i svědek či prohlášení (viz Zákon na ochranu spotřebitele).
ad Funna, u platby kartou lze dohledat v daný den kód téhož prodaného zboží. Sám jsem s úspěchem absolvoval, jen to trvá o chvíli déle, než s paragonem či účtenkou.

P.S. Docela chápu názor odborníků na relevanci rad na Odpovědích (citace: „Převažuje pustá drbárna s nehorázně chybnými a laickými odpověďmi v odborných rubrikách – v rozporu s platnými zákony.
Na odborná témata jsou vhodnější specializované profesionální a seriózní ověřené servery“.)
Doplňuji:
Malá technická – pokud mají některé z obchodů ve svých reklamačních řádech omezující podmínky v rozporu s nadřazenou legislativou, jsou tyto body právně neplatné a soudně vymahatelné.
SOS řadu podobných sporů již vyhrálo a soudy k těmto výrokům a rozhodnutím přihlížejí ve smyslu precedentu, případně s oporou o judikáty NS.

Zdroj: http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/je-mozne-reklamovat-zbozi-i-bez-originalni-uctenky-pokud-mam-ale-potvrzeni-o-platbe-kartou

Upravil/a: anonym

4 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym, Pájo, mosoj, www Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Funna

Zákazník je povinen průkazným způsobem doložit, že zboží bylo zakoupeno v prodejně nebo internetovém obchodě společnosti. Optimální je originál dokladu o zakoupení zboží, nebo řádně vyplněný záruční list…podle tohoto teoreticky mělo, problém je trochu v tom, že na výpisu není uvedeno, co jsi kupoval, jen částka a obchod…a pokud se změnila cena, můžou operovat tím, že to bylo jiné zboží…takže nezbude, než to jít prostě skusit zkusit…záleží na tom, jak se k tomu postaví obchodník…
Doplňuji:
OK, Axle…pardon pane Dr.Axle…netušila jsem, že jde zjistit kód zboží…ale proto tu jsme, aby ti co vím, řekli těm co neví…

Upravil/a: Funna

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
anonym

ad Funna – k doplnění. Aby rada byla užitečná, měla by být věcná, správná a případně s průkaznými odkazy. Rozhodující je zákon, nikoliv libovůle obchodníka.
Otázka byla vložena v odborné rubrice Obchodní právo, tedy žádná zábava, ani chatování či subjektivní laické názory.
Chybné odpovědi poškozují tazatele a obzvláště u práva, mohou mít negativní následky (v pravidlech je to explicitně uvedeno).
Opakovaně se tu proto objevují glosy ve smyslu: „2× měř, 1× řež“, nebo „Když neznáš přesnou odpověď, radějí žádnou, než špatnou!“.
P.S. Dle netikety je deformování nicku považováno za záměrnou urážku a dehonestaci.

před 4400 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek