Chci reklamovat brusle,ale nemohi najít pokladní doklad.Stačí výpis z účtu kde je uveden obchod kde jsem nakoupil a častka ?
Děkuji za odpověd'
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? kapka, Pájo před 4400 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Za bezmála 3 roky, cos registrován, se jen reklamace probíraly ve
120 odkazech, ve zdroji máš právě konkrétní kauzu se ztracenou
účtenkou.
Čili odpověď – ano, stačí jak výpis karetní transakce, tak i svědek
či prohlášení (viz Zákon na ochranu spotřebitele).
ad Funna, u platby kartou lze dohledat v daný den kód téhož prodaného
zboží. Sám jsem s úspěchem absolvoval, jen to trvá o chvíli déle, než
s paragonem či účtenkou.
P.S. Docela chápu názor odborníků na relevanci rad na Odpovědích
(citace: „Převažuje pustá drbárna s nehorázně chybnými a laickými
odpověďmi v odborných rubrikách – v rozporu s platnými zákony.
Na odborná témata jsou vhodnější specializované profesionální a
seriózní ověřené servery“.)
Doplňuji:
Malá technická – pokud mají některé z obchodů ve svých reklamačních
řádech omezující podmínky v rozporu s nadřazenou legislativou, jsou tyto
body právně neplatné a soudně vymahatelné.
SOS řadu podobných sporů již vyhrálo a soudy k těmto výrokům a
rozhodnutím přihlížejí ve smyslu precedentu, případně s oporou
o judikáty NS.
Upravil/a: anonym
4 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym, Pájo, mosoj, www Nahlásit |
Zákazník je povinen průkazným způsobem doložit, že zboží bylo
zakoupeno v prodejně nebo internetovém obchodě společnosti. Optimální je
originál dokladu o zakoupení zboží, nebo řádně vyplněný záruční
list…podle tohoto teoreticky mělo, problém je trochu v tom, že na výpisu
není uvedeno, co jsi kupoval, jen částka a obchod…a pokud se změnila cena,
můžou operovat tím, že to bylo jiné zboží…takže nezbude, než to jít
prostě skusit zkusit…záleží na tom, jak se k tomu postaví
obchodník…
Doplňuji:
OK, Axle…pardon pane Dr.Axle…netušila jsem, že jde zjistit kód
zboží…ale proto tu jsme, aby ti co vím, řekli těm co neví…
Upravil/a: Funna
0 Nominace Nahlásit |
ad Funna – k doplnění. Aby rada byla užitečná, měla by být
věcná, správná a případně s průkaznými odkazy. Rozhodující je
zákon, nikoliv libovůle obchodníka.
Otázka byla vložena v odborné rubrice Obchodní právo, tedy žádná
zábava, ani chatování či subjektivní laické názory.
Chybné odpovědi poškozují tazatele a obzvláště u práva, mohou mít
negativní následky (v pravidlech je to explicitně uvedeno).
Opakovaně se tu proto objevují glosy ve smyslu: „2× měř, 1× řež“,
nebo „Když neznáš přesnou odpověď, radějí žádnou, než
špatnou!“.
P.S. Dle netikety je deformování nicku považováno za záměrnou urážku a
dehonestaci.