Avatar uživatele
houdas

Co dělat, když zamrzne nafta?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Terryle před 5058 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Miroslavst

Jít pěšky.
Ale jinak aby nezamrzla, preventivně do ní přidávat aditiva a to i přesto, že čerpací stanice deklarují určitou teplotu zamrznutí.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
rynek878

nafta,ta Vám nezamrzne,jediné co zamrzne je voda,která je v ní obsažená.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
venkovan

„Zamrzne nafta“ – ztuhne parafín který je součástí nafty, případně kapičky vody které jsou v ní obsažení.
To nejdůležitější včas natankovat zimní naftu, dle možností arktickou naftu a přidat (do té arktické není nutné pokud už letní byla na podzim ošetřena proti vodě) aditivum které snižuje vysrážení parafínu z nafty, zvyšuje cetanové číslo a pohlcuje vodu v palivové soustavě (vysráží se ze vzdušné vlhkosti která se do nádrže dostává se při tankování, odvětrávání nádrže i z nadrží u čerpací stanice).
Pokud už stav nastane, někdy stačí zahřát palivový filtr (pomalinku foukat teplý vzduch fénem, polévat teplou až hodně teplou vodou – raději nepoužívat otevřený plamen). Pro většinu z nás když se nepovede rozehřát na místě, tak odtah do teplé garáže, dílny apod. Na zahradě bych ještě auto dal pod plachtu a pod něj pustil horký vzduch (tak okolo 50°C) a nechal to tam i několik hodin (ne by šel vzduch na kabely, umělé hmoty, přímo na palivovou soustavu apod.).
Právě vysrážený parafín ve fitru je nejčastější příčinou „zamrznutí nafty“, protože filtr je tvořen jemnými síty které parafín zalepí.
Jakmile se podaří auto nastartovat, dojet k nejbližší čerpací stanici, natankovat skutečnou zimní naftu a koupit vhodný přípravek do nafty. U starých typů motorů (vstřikovacích systémů)se dávala do nafty petrolej, benzin, nicméně u moderních motoru je přidání benzinu do nafty cesta ke zničení čerpadla a vstřiků, protože benzin sníží mazivost nafty kterou jsou čerpadla a vstřiky mazány.
Když je naftové auto v provozu, tak při delší jízdě se i pomalinku trochu ohřeje i nádrž, protože ze vstřiků nepotřebná nafta se vrací přepadem zpět do nádrže – zpravidla ohřátá od tepla motoru. Ale to platí pro dlouhou jízdu

Zdroj: život

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
poa.li

Umístit k nádrži a vedení nějaký zdroj tepla. Nic jiného mě nenapadá. Pozor na oheň…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Vinpe

Odtáhnout, odtlačit auto do dílny, garáže , kde je vyšší teplota nad bodem mrazu. Používat zimní naftu.
Mít nabitou baterii pro zimní startování.

před 1513 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek