Kamarád si nechal u mě v garáži asi 16 kusů kol ( né všechny stejný ) i s gumama a teď řiká že neví co s nimi a že je mám klidně vyhodit , problém je v tom že to jen tak vyhodit nejde za prvé je jich hodně a za druhé je to přestupek a dosti nemorální , ale kamarád mi říkal že to někde jde možná i prodat že s toho udělají protektory , nevíte co s nimi , na některých ještě tak 4–6 mm vzorku je ale né na všech tak na 1/3 …
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Kohut57 před 4529 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak jsem se nejdříve radoval, že zjistím , co s nimi, ale pak jsem se rozesmál. Mám totiž stejný počet starších kol a nevím co s nimi. Rozdíl je ten , že jízdních(cyklo). Kola s pneu do sběrného dvora, pokud o ně někdo neprojeví zájem.
0 Nominace Nahlásit |
Celá kola jedině do sběrného dvora – ale nechala bych je tam odvézt
vypečeného kamaráda. 🙂
A co s pneumatikami?
Ty lze recyklovat, v současné době se používají pouze dvě technologie,
jejichž výsledkem je separovaná ocel z patních lan a kordu, textil a
pryžový granulát.
Kryogenní technologie je založená na mechanickém rozbití zmrazené pneumatiky. Tato technologie je ale spojena s vysokými náklady na médium pro zmrazení, proto je běžnější mechanické mletí ve speciálních mlýnech.
Ocelová lana z patek a kordu jsou zpracovatelné v hutním průmyslu, textil je asi nejproblematičtějším produktem recyklace, separuje se od ostatních složek vyfukováním, proto obsahuje i velké množství prachu. Přesto i textil lze využít – například do izolačních a tlumících desek či jako katalyzátor ke spojení živice s asfaltem.
Samotný pryžový granulát má celou řadu využití, odvíjející se od velikosti frakce, jeho čistoty a základního materiálu – t.j. druh a konstrukce recyklovaných pneumatik. Z kvalitního granulátu je vyrobena pryžová směs, která je určena k dalšímu zpracování v gumárenství. Tím se ušetří značná část syntetického i přírodního kaučuku i dalších přísad při výrobě nových výrobků, dále výroba sorbčních materiálů pro lapání úniku ropných látek do prostředí. Z granulátu se též vyrábějí podlahové krytiny, tlumící prvky, dlažba, sportovní hřiště, drážní přejezdy, silnice, atd.. Nejméně kvalitní díl se pak likviduje ve spalovnách.
Spalování pneumatik je další způsob likvidace. Často je považován za ekologičtější palivo pro cementárny než jiné druhy paliv, například topné oleje. Zařízení na spalování pneumatik musí mít povolení ČIŽP, která také provádí kontrolu a monitoring spalování a vzniku emisí.
Skladování pneumatik je zakázáno vyhláškou 383/2001 Sb. s výjimkou pneumatik používaných jako materiál pro technické zabezpečení skládky v souladu s provozním řádem skládky.
ad Kohut57: Trochu Hanzlík, ne? 🙂
Zdroj: http://www.vivapneu.cz/news/25-Kam-s-ojetymi-pneumatikami.html
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek