Zas vymejšlí jak dostat z lidí prachy. Pokud máte auto starší 6 let,
budete jezdit na technickou každej rok. Sice to ještě neschválili ale i tak
co si tom myslíte?
Píšou, že stará auta způsobují nehody vlivem technické závady vzhledem
k stáří auta. Jak je tedy možné,že já mám Tatru 813 8×8 z 79. roku a
ještě jsem nehodu neměl? Tedy ne vlivem špatného stavu. Je to jen
o řidiči a jeho přístupu k autu a údržbě.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? anonym před 4144 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak asi tako, nevadí mi snaha o silnice bezpečnější, i když statistiky se v tomto ohledu dají vykládat jak se komu hodí,
ale vadí mi, že je to zase jen o penězích !
Klidně pojdu na prohlídku s autem jedenkrát do roka, ale ať je to zadarmo,
nebo za symbolickou stokorunu, takhle Vás tam akorát prudí i kvůli špinavému světlometu, a přitom když tam dojede kamarád s bakšišem, tak projde technickou herka, která tam má problém sotva dojet (pokud tam fyzicky vůbec jede).
0 Nominace Nahlásit |
Nehody nezpůsobují stará, technicky špatná vozidla, ale lidé a zejména
mladí nevyježdění lidé.
Nejezdím moc často, občas po městě a každý rok na chalupu a do okresního
města nakoupit potraviny neb ve vsi je jen omezený sortiment.
Občas je auto skutečně potřeba, anebo je třeba myslet na lidi, kteří
mají špatné spojení do práce a proto jezdí autem. Bohužel se u nás auta
hodně rozmnožila, kdejaký podnikatel jezdí autem jen proto, že to líp
vypadá, ikdyž ve špičce mu jízda autem trvá mnohem déle než MHD.
Ale je sprosté vůči chudým lidem, kteří jsou rádi, že si mohli pořídit
aspoň starší auto, když na nové nemají peníze, aby platili technickou
prohlídku každý rok, zatímco ti bohatší, kteří mají třeba 3 auta
v rodině a tím zamořují prostředí mnohem víc, byli od této povinnosti
oproštěni. A většinou mají další auta pro své děti, které na našich
silnicích mnohem častěji havarují, když se chtějí před spolujezdci
předvést, že umí řídit silné nové auto neohlížeje se na povolenou
nejvyšší rychlost. Jen ve zprávách je takových případů plno. Vstup do
Evropské unie nám byl čert dlužný, lidi se to odhlasovali, aniž věděli,
do čeho se hrnou. Ale proč na to mají stále doplácet jen chudší vrstvy
obyvatelstva nechápu
Doplňuji:
ad huxa – vůbec nechápu tvoji úvahu o pravidelných testech na
řidičák. My, vyježdění několik desítek let bez nehody, již jezdíme
automaticky, stačíme sledovat všechny značky, dáváme přednost v jízdě
tam kde máme, při jízdě máme oči kolem hlavy, abychom nezpůsobili nehodu
nebo předešli nehodě z viny druhého. Všechny předpisy máme za ta léta
v malíčku.
Toto se nedá říct o mladých lidech, kteří ještě neumí za volantem
všechno stíhat, přehlížejí značky a nestihnou jim věnovat pozornost,
stačí se soustředit se jen na samotnou jízdu, nedávají přednost,
nedodržují předepsanou rychlost a pak často havarují, a způsobí zranění
nebo smrt jiným nevinným řidičům.
Upravil/a: pusinka50
0 Nominace Nahlásit |
Nicméně někdo tu údržbu neumí provádět a proto by se měla technická
dle mého dělat jednou za rok/max. za dva.
Ještě bych ovšem do zákona vložil, že by se dejme tomu jednou za pět let
měli dělat písemné testy na řidičák, neboť to je taky častým
problémem…
0 Nominace Nahlásit |
Tak aby té radosti nebylo málo, tak ještě doplním, že i daň
silniční myslí na vozidla podle jejich stáří. Takže „staré herky“
mají vyšší sazbu daně a novoučká vozidla naopak sníženou.
Na rozdíl od tohoto trendu zase naopak pojišťovny pojistí starou herku
levněji (ale pojistné plnění potom odpovídá té nízké pojistce).
Bylo by moudré, kdyby kontrola technického stavu vozidel byla levnější a
kontroloři byli neúplatní. Jenže u nás je to tak rozšířený nešvar,
že najít pracoviště, kde se neuplácí, je dost velká obtíž.
Myslím si, že europoslanci a eurkomisaři by se měli starat o skutečné
problémy, jako je například platnost zákonů pro všechny občany bez
rozdílu národnosti, věku a postavení. Neměly by se vyplácet sociální
dávky a uznávat úlevy lidem podle toho, jak hlasitě dokáží řvát
o diskriminaci. V této věci by bylo velmi vhodné začít dodržovat
evropský standanrd, aby se někteří občané nevysmívali pracovní
povinnosti většiny.
Pokud chce stát něco uzákonit, tak by měl takový zákon vytvořit
s použitím dosavadních zkušeností a s rozumem. Jestliže k tomu dostane
podnět z EU, tak by měl takový důvod vzniku nového zákona, nebo úpravy
zákona již existujícího vykazovat mezery, které je nutno legislativně
odstranit.
Mohou podplacené technické kontroly odstranit ze silnic vraky, které by tam
neměly správně být? A kdo bude kontrolovat pracovníky STK? Na Čechy je EU
krátká, akorát naštve dost slušných lidí , kteří si budou opět klást
otázku, k čemu nám je členství v takovém zprofanovaném svazku.
0 Nominace Nahlásit |
Chápejte…auto je nadstandard, mnoho lidí ho ani nepotřebuje a když ho
má, tak si stěžuje, že nemá peníze na nic jiného…
Já osobně auto nemám a nechci a víte proč? Protože ho nepotřebuji!
Když má někdo rodinu nebo je podnikatel, kde je auto velmi zapotřebí (ne
u telefonistky nebo vývojáře IT) tak to beru, ale když vidím ty 22let
v nějaké rachotině, na kterou dává půlku výplaty aby to vůbec jelo, tak
je opravdu nechápu.
A pokud budou všechna auta v perfektním technickém stavu, tak si je
jednoduše nebudou moct dovolit ti méně majetní…a to je dobře, protože
jak už jsem říkal: auto je nadstandard, bez kterého se dá žít. A pokud
někdo bude remcat…jedno auto stačí do jedné velké rodiny a ne, že si
každý kupuje svoje jedno.
0 Nominace Nahlásit |
jsou si pevní v kramflecích, že lidé se aut nevzdají. Mohou si tedy s vámi dělat, co chtějí a je více konzumních kategorií, kde to už platí, nejen auto moto. Tak co se dá dělat? Schválně, hádejte,)
0 Nominace Nahlásit |
ja by som autá zakázal, nechal iba hromadnú dopravu (ale tá by musela
byť tip-top), zásobovanie, proste nutnosť.
konajú správne, treba súkromných užívateľov automobilov buzerovať.
PS: auto mám, jazdím, iba keď vyložene musím (to je asi 3× do roka).
0 Nominace Nahlásit |
Huxo, to že někdo neumí provádět úrdžbu,technická stejně naevyřeší.Na technický mu to spravovat nebudou.Maximálně ho vyhoděj. Takže to, že někdo neumí spravit auto ,tak existuje servis. To ale neznamená, že technická musí být jednou do roka.
Honzo19hk, mně se z Huxova příspěvku nejvíc líbí narážka na opakování testů. To nepadlo na veřejnosti jako dobrá připomínka poprvé. Podle toho, jak někteří řidiči jezdí, byl by to dobrý nápad, který by přispěl k větší bezpečnosti na silnicích. Jen je otázka, proč se to stále ještě nepodařilo uvést do života.
jo to souhlasím,ale když někdo chce jezdit jako prase ,testy ani
technická mu v tom nezabrání.
Spoustu lidí jezdí i bez papírů nebo se zákazem řízení a nic si z toho
nedělají.
To je pravda. Tady, bohužel, chybí větší pravomoc policie a daleko
represivnější opatření proti takovým „sviňákům“. Kdyby například
policie měla právo vozidlo takového dobytka zabavit a při opakovaném
prohřešku třeba nechat vydražit, tak by si takový filuta rozmyslel, zda se
vyplatí kašlat na paragrafy.
Zákaz řízení sám o sobě je opravdu k smíchu, pokud v případě jeho
nedodržení neexistuje možnost takového ptáčka strčit třeba na měsíc
hezky do basy. Někteří lidé se nepoučí, pokud nepoznají, že takto se
chovat nelze.¨
Pokud mohou hajzli státního rozsahu dostat amnestii a zbavit se tak letitého
stíhání, tak bodejť by si tu někdo lámal se spravedlností hlavu. Ta
platí jen pro „chudé“. Bohatí si umí spravedlnost zaplatit.
v base by byli placení z daní, to leda že by si to ještě zaplatil ze svého a pokud by to nešlo tak exekuce, ale tohle všechno je papírování, které stojí další peníze (asi)