Vím, že to sklouzává k fejetonu, ale už nevím, co tam mám místo toho
napsat. Níže je odstavec z mého textu; jde o poslední větu. Je to opravdu
tolik mimo, nebo to tam mohu ponechat? Děkuji moc (:
„Náš pan ministr školství již delší dobu opěvuje tablety, studijní
výsledky studentů jich užívajících a tolik „potřebnou“ technickou
průpravu pro školáky. Představa moderních dětí, které nikdy si
nezapomenou učebnici doma, nemohou se vymlouvat na zapomenutý pracovní
sešit, když mají úkol, a tak dále. Je to téměř utopická myšlenka…
Jestlipak by vyřešila i světový mír?“
Doplňuji:
annas: Já si tedy Vaší kritiky cením, protože reakce mých rodičů na
tento text byla velice stručná, cituji: „Hm.“ Ani jsem netušila, že
„jestlipak“ je hovorový výraz. Takže tento text se nehodí ani na úvod?
Z Vaší odpovědi vyplývá, že ta otázka není až takový
„přestřel“. V dalších odstavcích už mám ta „klišé“ jako
myslím si, dle mého názoru,… Pokud si chcete přečíst, zde je můj
odstavec „pro“:
( Souhlasím s tím, že dětem mohou výrazně pomoci ve studiu, avšak si
myslím, že spíše těm, pro něž je jejich užívání opravdovým
ulehčením života. Mám na mysli děti trpící autismem či jakoukoli
poruchou autistického spektra, jimž aplikace a výukové pomůcky pomáhají
komunikovat s okolním světem. Mimo jiné je z mého hlediska užitečné,
že se do tak malé věci vleze celá školní aktovka, protože děti mají
čím dál delší vyučovaní, a proto musí do školy každý den nosit mnoho
pomůcek.)
Ještě jednou děkuji moc za Vaši odpověď a odpovědi všech
ostatních (:
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? annas, johana 56, fcoop, gagaga před 3864 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Možná se vám můj názor nebude llíbit. Ale to, co jste napsala, není opravdu úvaha, natož fejeton.
Sice chybí kontext, takže neznám předchozí text, ale uvádíte myšlenky, které jste od někoho převzala. .Stejně tak formulace není pro úvahu vhodná – např. studentů jich užívajícch, navíc pozor na postavení příkonek si, se Kdo vám řekl, že je to utopická myšlenka? Nevyplývá to z předchozlích vět.
Poslední věta to nezachrání. Jestlipak se nehodí do písemného projevu. Je to výraz hovorový.
Üvahu nedělají jen otázky, ale musí být poznat, že jde o váš názor. Vím, dočetla jsem se, našla, četla jsem to a to, souhlasím, nesouhlasím, zastávám podobný názor., je obecně známé atd. Třeba vás moje myšlenka zaujala,, jste na tom stejně atd. … Co ještě dodat? …atd.
Doplňuji:
Samozřejmě nechci vkládat své myšlenky, takže jsen něco. Jde opravdu jen o náznak, myšlenky jsou vaše.
…ulehčením .. života, především u dětí , které jsou
postižené… a jimž aplikace......
.Tudíž považuji za velmi užitečné, že …do malé „věcičky“ se
uloží, ( schová) obsah školní aktovky,. Totiž ť dětem se prodlužuje …
, takže s vysším počtem předmětů a přibývají i učební
pomůcky.
Užívat slovesa, která jsem uvedla, není kliše, samozřejmě je
neopakují v každé větě. Vypravuji v první osobě, tudíž je řeba
poznat, že jde o vlastní názor,, proto ho zdůrazním..
Ještě jsem zapomněla na užití vět důvodvých a důsledkových.
Jinak diskuse
Upravil/a: annas
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?vagra Nahlásit |
Rozbor úvahy tu už spravila annas, do jej odbornosti neleziem.
Ale zaujala ma samotná otázka
„Hodí se do úvahy i ironie a nadsázka v podobě řečnické
otázky?“
Ak chceme, aby úvaha vyprovokovala diskusii, akékoľvek prostriedky, teda aj
iróniu, alebo nadsádzku, možno použiť.
Veď úvaha je prejav názoru, pohľadu a ten máme, každý človek, svoj,
prípadne ovplyvnený pohľadom iných.
Doplňuji:
Nielen do úvahy možno vložiť iróniu a nadsádzku, ale aj napríklad do
odpovede na tejto stránke, viď fiktívna obhajoba Líšky – obžalovanej
z únosu v otázke Kelta: „Kdo by měl být v pohádce o Budulínkovi
více potrestaný?“
http://www.odpovedi.cz/otazky/kdo-by-mel-byt-v-pohadce-o-budulinkovi-vice-potrestany
Upravil/a: led
0 Nominace Nahlásit |
Pokud jde o jediné ´odlehčení´ jinak seriózní úvahy, je, myslím,
i tento sarkasmus přípustný.
😉
Já bych to tam nechal – ale nejsem tvůj pedagog.
0 Nominace Nahlásit |
Do které třídy chodíš?
Velmi mi nesedá fráze „náš pan ministr školství“. Nevím, čeho se
tvá úvaha týká, ovšem toto bych určitě nepoužil, raději pouze
„ministr školství“, pokud potřebuješ upřesnit, uveď jeho jméno,
neboť se může během pár dnů změnit.
Také užíváš bez rozlišování slova „student“, „školák“ a
„dítě“.
Také nechápu, jak by mohla nějaká myšlenka vyřešit světový mír.
Náš pan doktor v prváku by ti za takovouto úvahu dal čtyři mínus
z lítosti.
Doplňuji:
Odpovím na otázku-ano, hodí, pokud ji správně použiješ.
Upravil/a: huxa
0 Nominace Nahlásit |
Ad led. Děkuji. Vzápalu psaní jsem zapomněla reagovat, že samozřejmě nadsázka i ironie se dají vhodně zařadit do kontextu. 🙂
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2636 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1348 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1062 | |
Kelt | 1005 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |