Avatar uživatele
anonym

Jak dlouho je třeba mít autobaterii na nabíječce?

chci nabít bezobslužnou baterii,ale nevím jak dlouho!

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Bičiště před 4685 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Bičiště

Sledování průběhu nabíjení akumulátoru je složitá záležitost, jde i o to jaký typ aku se nabíjí. Pokud je staršího typu a má odšroubovatelné zátky,(je vidět dovnitř)tak nabíjení se má ukončit, když elektrolit v akumulátoru začně jakoby vřít-bublá. Před nabíjením je třeba dolít destil.vodu – 10 mm nad článkové desky.Délka dobíjení je závislá na intenzitě dobíjecího proudu, u kvalitních nabíječek se to dá regulovat. Obyčejné nabíječky mívají pouze dvě možnosti: slabé a silné dobíjení.Šetrnější pro aku je slabé nabíjení, pak ale celý proces trvá déle,třeba i dva dny. Pokud nejsme v nabíjení zkušení, stačí aku nabít natolik, aby auto nastartovalo a nechat jej pak dobít při delší jízdě.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

Pokud nemáš automatickou nabíječku ( na bezúdržbové a zejména na gelové AKU!!!! je nutná), tak poznáš konec nabíjení podle napětí připojeného voltmetru. Při nabíjení svorkové napětí neustále pozvolna stoupá. Jakmile přestane stoupat je AKU nabitý !!
U AKU s elektrolytem tyto již v tu dobu plynují.
Na tomto principu je založeno i vypnutí automatických nabíječek.
Také záleží jakou charakteristiku má tvoje nabíječka. Předpokládám že proudovou !! Napěťová bývá většinou s proudovou kombinována u automatických nabíječek.

Je třeba mít voltmetr ( multimetr) s přesností alespoň na desetiny nebo setiny voltu. Takže nic složitého! Stačí multimetr za 200–300 Kč. Toto měření nezaměňovat se zjišťováním úrovně nabití nebo kapacity AKU !! jak je zde naznačováno. Nemá to s tím nic společného.
Vůbec jsou zde informace zpatlané hatlapatla.
O tom jak se nabíječka chová při nabíjení
rozhoduje charkteristika nabíječky. Proudová či napěťová, nebo obojí.

Vynikající automatické nabíječky , vhodné i pro gelové AKU 6/ 12 V prodávali nedávno u Lidla za 490 Kč !!!! Samozřejmě že pulsní ( ony již ani jiné nejsou) s udržovacím proudem po vypnutí! V jiných prodejnách za ně chtějí 1500 a více !

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
tom004

U těchto baterií je problém měření „zátěžovým“ voltmetrem.Mně se osvědčil tento velice šikovný přístroj. http://img.na­dapenny.com/t20/120­08/nadap030649431­430232.jpg
Pouhým zastrčením do zásuvky zapalovače umí zjistit stav baterie,alternátoru a celkový stav dobíjecí soustavy.
http://img.na­dapenny.com/t20/120­08/nadap030650264­311232.jpg
Co se týká nabití akumulátoru,dnešní nabíječky poznají kdy je aku nabit,a odpojí se.Doporučuje se nabíjení proudem 1/20 kapacity baterie.Takže u aku,např., 50Ah > 2–3A,cca 8 hod.
Ten budíček je opravdu sikovný a stačí mi měřit tak jednou za měsíc,nebo když se mi něco nezdá.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
lexx

Kdysi se doporučovalo nabíjet 10 hodin proudem 1/10 kapacity baterie, tedy pro 55 Ah proudem 5.5A po 10 hodin, ale nabíječka musí mít ampérmetr a regulaci. Nabíjením se vnitřní odpor akumulátoru (a hustota náplně – elektrolytu) zvyšuje a proud poklesne – podle ohmova zákona I=U/R, baterka si vezme jenom tolik proudu (A) co dovolí vnitřní odpor. Lze tedy bez velkého rizika nabíjet 12–15 hodin, ale také záleží na typu baterie, bezobslužné tolik neznám.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
venkovan

No já sem nelenil a koupil kvalitní pulsní nabíječku kterou jenom připojím a ona se sama vypne. Navíc ma udržovací napětí.
Bezúdržbovou nabíječku bych ale raději nabíjel nižším proudem, aby se nevyvíjelo moc plynů. U normální baterie při nabíjení se otevírají zátky aby plyn (vodík) mohl unikat. Bezúdržbové jsou uzavřené, nevím jak je to s odvětrávaním kdžy je plynu víc než při běžném provozu v autě.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek