Chci se zeptat kolik musim ujet kilometrů, než se začne autobaterie
dobíjet ve voze přes alternátor. Slyšel jsem, že se dobíjí až po
5. kilometrech, je to pravda? Takže když chci jet jen na nákup do cca 2 km
vzdáleného obchodu , tak tam takhle pojedu třebe 2krát a pak už třeba ani
nenastartuju? kolik km je nejlepší minimálně ujet na jedno nastartování,
aby se baterie dostatečně dobíjela?
Doplňuji:
Řel mi to jeden technik v servisu, tak jsem to považoval za důvěryhodnou
informaci.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? tom004 před 4718 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
To, co jste slyšel je totální volovina. Alternátor se točí společně
s motorem a když se točí, dodává proud do palubní sítě. Akumulátor
v autě se nabíjí konstantním napětím kolem 14V. Je tomu právě naopak.
Ihned po nastartování je největší rozdíl napětí a do akumulátoru teče
největší proud. Ten se delší jízdou zmenšuje, jak stoupá napětí
akumulátoru.
Doplňuji:
Věřme, že došlo k informačnímu šumu. Jinak by bylo vhodné se takovému
servisu zdaleka vyhnout.
Otázkou je, kolik km musíte ujet, aby se doplnila energie spotřebovaná
startováním. Bohužel dnešní bezúdržbové akumulátory neumožňují
měření hustoty, takže to poznáte, až nenastartujete. Pořiďte si
konzervační dobíjení buď ze zásuvky nebo solární.
Upravil/a: Hlada
0 Nominace Nahlásit |
Alternátor začne dobíjet okamžitě po rozběhnutí motoru. Za jak dlouho dobije to co bylo spotřebováno při startu záleží na více věcech. Pokud máte baterii v dobrém stavu, můžete takto do obchodu jet třeba pětkrát. Pokud by jste však nikam jinam nejezdil, jen do obchodu, tak by po určitém čase mohl nastat problém.
0 Nominace Nahlásit |
Baterie se dobíjí hned po nastartování.
Jen, když se jezdí pouze krátké vzdálenosti, startování „sežere“
víc, než se za tu krátkou jízdu stihne dobít.
Takže je potřeba baterii občas oživit. Třeba nabitím přes noc
nabíječkou nebo delší jízdou.
Zdroj: Osobní zkušenosti :)
0 Nominace Nahlásit |
Kdo Ti řekl takovou hloupost.Alternátor začne nabíjet baterii po sepnutí relé po nastartování motoru a roztočení alternátoru.
0 Nominace Nahlásit |
Mnoho povyku pro nic.
Počítej se mnou:
Výpočet je cca ! Přesnost nehraje roli.
Budeš startovat 7,2 s
proud odebíraný z baterky bude 120 A
Za 7,2 s odebereš z baterie 0,24 Ah
Motor nastartuje a baterie se okamžitě dobíjí. Dobíjecí proud
počítejme 5 A ) bude vyšší, nebo také ne, záleží na stupni vybití
AKU) za 172,8 sec dodá alternátor 0,24 Ah.
POčítáme s nižší účinností dobíjení a násobímě koeficientem 1,4.
172,8 × 1,4 = 241,92 sec. Za cca 4 min chodu motoru bude energie
vyčerpaná při startu motoru vrácena zpět do AKU baterie.
Čísla to jsou spíš přehnaná , takže ve skutečnosti to bude o něco
dříve.
Je to počítáno jen pro představu.
Mechanika pozdravuj.
0 Nominace Nahlásit |
Co napsali kolegové není potřeba moc doplňovat. Jen snad takovou
drobnost. Až se bude startér hůř roztáčet než jindy, připojte, až
přijedete domu autobaterii na nabíječku.
Pokud teprve zvažujete její nákup, zaužoval bych nad těmi dražšími
které jsou plně automatické. Ve své podstatě je to malá krabička na
které si tlačítkem nastavíte jen velikost baterie (moto, auto). Tyto
nabíječkxy dávají pulzní nabíjecí proud a ten je pro autobateri
lepší.
Jestli parkujete na ulici, tam asi bude potřeba akumulátor odnést domu a
nabít ho doma (pokud nelze přivést 220 v až k autu a nemotají se okolo
potencionální zloději). Potom až autobaterii znovu nainstalujete, u aut
s počítačem někdy chvilku trvá než se vše zas nastaví jak má (hůř to
jede). To abyste se potom nelekl.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek