Ta ekologičnost je velmi sporná. Výroba vozidla i energie moc ekologická není, vybudování dosud neexistující nabíjecí sítě spolkne také spoustu zdrojů.
0 Nominace Nahlásit |
Pro životní prostředí je to výhoda jen tak napůl, stále se vyrábí většina elektřiny z fosilních paliv. Opodstatnění to může mít ve městech, protože tam nepřispívá ke smogu. Otázka dojezdu už není tak palčivá, některá auta mají i přes 400 – 500 km, což je celkem dostačující. Jde spíš o dlouhou dobu nabíjení. Podle mně je ale zásadní nedostatek, že tato auta vycházejí velmi draze, co do investic. Jednak je drahé samotné auto a pak hlavně baterie. Ty mají životnost jen 5 let (možná že už o něco více) a tvoří až polovinu ceny auta. Ale o tom se nepíše. Jedinou budoucnost vidím v pohonu vodíkovými palivovými články, se kterými si auto vozí výrobník elektřiny sebou a je nezávislé na fosilních palivech.
3Kdo udělil odpovědi palec? Alesh, dubraro, independent
před 2477 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
1/ Jejich prospěšnost pro přírodu je sporná. Elektřinu pro jejich pohon
je třeba vyrobit a to se děje většinou také spalováním fosilních paliv.
Celková účinnost soustavy elektrárna – přenos – akumulátor –
elektromotor se příliš neliší od účinnosti moderních spalovacích
motorů. Moderní osobní auta se spalovacím motorem nejsou rozhodujícím
zdrojem exhalací ani prachu.
2/ Současné elektromobily se nabíjí z běžného rozvodu el. energie,
pomocí k tomu určených nabíječek. Příkon při nabíjení je ale dosti
značný. Osobní elektroauto má typicky akumulátor s kapacitou desítek kWh,
z toho lze spočíst, jaký proud a po jakou dobu bude potřeba dodávat.
Nabíjení z běžné zásuvky trvá mnoho hodin. Rychlé nabíjení trvá
desítky minut a je k němu potřeba speciální nabíječka s přívodem el.
energie dimenzovaným jako pro menší továrnu.
3/ Jednak jsou dosti drahé, jednak nejsou tak univerzální jako auta se
spalovacím motorem. Nehodí se pro dlouhé cesty, naproti tomu jsou velmi
vhodné pro pravidelné kratší cesty, např. dojíždění do práce nebo pro
rozvážku zboží ve městech. Elektrické auto je méně náročné na
údržbu a snáze se řídí.
0 Nominace Nahlásit |
Brání tomu celá řada věcí. Doposud vysoká cena, neni jich dostatek vyrobeno, relativně malý dojezd,nedostatečná nabíjecí síť, delší doba načerpání energie a spousta dalších problémů
0 Nominace Nahlásit |
Pokud by všichnni současní automobilsté přesedli do elektromobilů, zhroutil by se obchod s ropou a to řada států nepotřebuje. Těžba a rafinace kovů nutných pro baterie by způsobila velké ekologické problémy.
0 Nominace Nahlásit |
Co se ekologičnosti týče, tak to samotné jedoucí auto nemá žádné
emise, tedy je to nepochybně lepší. Záleží ale, kde se ta elektřina
vyrobí.
Nabíjení se provádí kabelem, podobně jako jakýkoli jiný elektrický
spotřebič. Zkouší se i jiné koncepty (indukce, přehazování baterií),
ale to se zjevně neosvědčuje.
Tato auta nepoužívá každý, protože jsou dražší, zatím se moc
nevyrábí, mají zatím horší dojezd než spalovací motory a chybí
infrastruktura nabíjecích míst.
0 Nominace Nahlásit |
Protože technologie akumulátorů je stále ještě v plenkách. Nabíjení
trvá dlouho atd. Mechanické technologie a elektronika o několik desetiletí
předběhly technologii akumulátorů.
Představ si, že by u „pumpy“ stálo auto jenom půl hodiny. Dovedeš si
představit ty fronty.
O ceně nemá cenu mluvit. Pokud by začala velkosériová výroba, ceny půjdou zákonitě dolů.
0 Nominace Nahlásit |
Proč je nepoužívá každý?
jako do výroby ropáků. Lidé kteří si kupují elektromobil dnes mají pocit že získávají něco lepšího, chlubí se tichým provozem, chlubí se autonomním řízením, brutální akcelerací, a tak podobně … zkrátka nejde zatím ještě o produkt pro masy ale spíš pro ty, kteří jsou ochotni si něco připlatit. A to přesto, že výroba elektromobilů je konstrukčně mnohem jednodušší a teoreticky výhledově levnější než dnešní optimalizovaná výroba ropáků.
Lepší pro přírodu ?
0
před 2477 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Proč je nepoužívá každý? Protože jsou (šíleně) drahá. Pro naprostou většinu zájemců platí, že to co ušetří na palivu za celou životnost vozu nevyváží dvoj(či více)násobnou cenu vozu.
Ekologie? Těžko říct. Co se provozu týče, pak se dá předpokládat že výroba elektřiny ve velkém bude ekologičtější, protože na velkém provozu je možné použít lepší technologické řešení a řízení oproti rozměrově, váhově i cenově omezenému motoru v autě. Ale jestli se to opravdu vyplatí s ohledem na ztráty při přenosu energie?? Kdo ví.
0
před 2477 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek