Odpoveď byla označena jako užitečná
Podle mého názoru ne: dvojnásobné pořizovací náklady a omezená životnost baterií, jejichž cena je asi poloviční celého auta. Jestli jezdím za 1 kč/km nebo 2 kč/km už nehraje rozhodující roli. Pro toho, co si kupuje nová auta každé tři až pět let, protože se nechce starat o servis a opravy, to může být zajímavější. Já ale nejsem tak bohatý, abych si kupoval auta na baterky.
Upravil/a: Kepler
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Jack 12323 Nahlásit |
Přečti si několik článků. O nabíjení, o bateriích, o ekologii… Zjistíš, že NE! Baterie se musí vyrobit a zlikvidovat. Obojí je drahý. Technologie je drahá. Z toho vychází cena baterií. Životnost.. nicmoc. Nabíjení. On je rozdíl nalýt do auta 50 l paliva za 5 min v četně placení a ujet na to 900 km a nabíjet celou noc a pak na to ujet sotva 450 km. Další problém je distibuční síť. A problémem nejsou jen nabíješky, ale hlavně distribuční síť. Sice budem mít super-rychlo-hyper… nabíjení… ale bude to uměle omezeno, aby se nepoložila energetická soustava. Opravdu je to krokem vpřed? Ano, pokud připustíme centrální řízení toko kdo kdy kam pojede… Orwell by měl radost, jak se trefil.
0
před 1849 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Elektromobil se zatím nevyplatí a myslím, že ještě dost dlouho. Baterie nejsou ještě dostatečně kvalitní, aby dlouho vydržely, dlouho se nabíjí a jsou drahé. A jejich životnost také zatím není nic moc. Ve výsledku se tím pádem elektroauto nevyplatí. Vše je jen dobře organizovaný humbuk a oblbování lidí. A pro určité snoby je to důvod k seberealizaci.
0
před 1849 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dobrý den, osobně si myslím, že při správném nastavení byznysu a tak celkově té filozofie kolem se vám elektromobil vyplatí. Ale chce to přemýšlet více out of the box. Třeba si k tomu vybrat nabíjecí stanice pro elektromobily , protože nabíjet elektromobil klasicky ze zásuvky se prostě moc nevyplatí. :)
Dnes ještě ne, vše je teprve na počátku a výroba prvních elektromobilů se v mnoha automobilkách teprve rozjíždí, nebo je jen ohlášena neb dokonce ani není ještě ohlášena … až bude elektromobil vyrábět i taková DACIA tak pak se to začně vyplácet protože cena začne výrazně padat dolů, do té doby je to jen záležítost „lepší image“, za kterou si ale připlatíte a rozhodně na tom nic neušetříte.
Aktuální cílovou skupinou jsou stále ještě tzv. „early adopters“, tj. lidé kterým nevadí připlatit si za to že mají něco jiného než ostatní a baví je kupovat a hrát si s novinkami. Ať tato cílová skupina bude elektromobily přesycena, cena začne výrazně padat a cílová skupina se změní.
Otázka byla rychle uzavřena, tak aspoň do diskuse: samozřejmě, že
nižší provozní náklady, které zmiňuje Kepler, hrají roli! Elektromobily
jsou v podobné situaci, v jaké byly před pár lety diesely: vyšší
pořizovací náklady, ale nižší provozní. Každý si může
u konkrétního modelu spočítat, kde je bod zlomu, od kterého se
vyplatí.
Abych byl konkrétní: četl jsem, jak si nějaký provozovatel taxi
v Amsterdamu pochaloval flotilu Tesel: propočetl, kolik ušetřil na provozu a
ještě ojeté Tesly výhodně prodal.
obrobně v olomouci máme taxi službu která má pouze flotilu elektromobilů a nedávno proběhl s majitelem rozhovor kde si pochvaloval jednodušší údržbu a nižší náklady. Ta taxislužba paradoxně patří mezi ty levnější z těch co tu máme, takže tak statisticky zjevně nějaká úspora existuje. Věřím ale že ta aktuální cena je stále ještě velmi přemrštěná a bude ještě hodně klesat tak aby se to vyplatilo i na jednotlivcům na běžné nákupy.
což je asi dobře, na druhou stranu to ostře kontrastuje s tím jak malý tlak je vyvíjen na výrobce obřích lodí a tankerů, případně na letecký průmysl, kde se vzduchem a vodou brodí denně zastaralé křápy generující nesrovnatelně větší objem znečistění než o kterém by si celý automobylový průmysl mohl nechat jen zdát.