Před chvílí jsem zhlédl video o tancích a mě by zajímalo ,jak takový tank zatáčí. Ve videu jsem si nevšiml ,že by nějak zatáčel s koly do strany (no ,ono by to ani s těmi pásy asi nebylo možné).
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4209 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
jendnoduše…prostě ten pás, na straně kam chce zatočit, zpomalí, nebo úplně zastaví…
10Kdo udělil odpovědi palec? led, annas, cukrar, mosoj, johana 56, 01Ricco, Drap, briketka10, anonym, Pyrotechnik
před 4209 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Podobně jako pásové buldozery a jiné pásové stroje. Místo volantu jsou dvě páky / rajčáky/ a těmi se ovládá pohyb jednotlivých pásů
7Kdo udělil odpovědi palec? led, cukrar, johana 56, 01Ricco, briketka10, anonym, Pyrotechnik
před 4209 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?briketka10 Nahlásit |
Řízení tanku už tady vysvětloval jediný zdejší majitel vyprošťovacího tanku VT-55, honza19hk (drahně poté, co ses zaregistroval) – viz odkaz ve zdroji:
Zdroj: http://www.odpovedi.cz/otazky/jak-brzdi-tank
6Kdo udělil odpovědi palec? quentos, Děda Louda, beer, brillant, anonym, Pyrotechnik
před 4209 dny
|
2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym, beer Nahlásit |
Řidič tanku přibrzdí jeden pás a tím se změní směr jízdy. Některé tanky mají rozdělovací převodovky a proto se mohou otočit na místě (levý pás se točí dozadu zatímco pravý dopředu a naopak). Dnes už se klasické rajčáky nepoužívají, nahradil je joystick
0
před 4209 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
jako sběratel vojenské pásové i kolové techniky jsem to tady
vysvětloval, není to tak dlouho,tak se podívej.
Dost záleží na tom co to je za tank.
U tanků co mají tzv rajčáky zatáčí přibržděním jednoho pásu
přes pásovou nebo kotoučovou brzdu a přidáním druhého pásu..Je to
podobné jako u pásových bagrů nebo buldozerů, jen s tím rozdílem že to
mají hydrostatické.
Aby tank zatočil např doleva musíš levý pás přibrzdit a pravý
přidat.Pro otočení na fleku musí levý pás na zpátečku a pravý
dopředu,tak se otočíš na fleku stejně dlouhém jako je tank-jen pozor trhá
to asfalt.
U hydrostatického pojezdu a zatáčení (u moderních tanků a OTček) slouží k pohonu hydromotory,podle toho kolik do nich jde oleje a pod jakým tlakem se mění rychlost. Tam je pak zatáčení podobné ale není přes spojku a brzdu jako u rajčáků ale přes hydromotory-tzn např u zatáčení doleva levou páku pojezdu dáš do nulové polohy a pravou páku pojezdu přidáš.Tím zvýšíš tlak v levém hydromoru a tank zatočí doleva.při otáčení na fleku a jízdu poznátku je ale nutno zanout páčkou druhý okruh aby kostka pouštěla olej v protisměru a tím mohl pás jakoby couvat. Dost často mívají také místo pák volant podobný těm z F1. Ale princip je stejný. U tanků co mají hydrostatický pojezd je velká výhoda, že ani pokud není nijak zabržděný z kopce ti neujede.
0
před 4206 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek