Zajímavá 0 před 4568 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jízda s meziplynem byla či ještě u starších nákladních aut je při
řazení nutná k vyrovnání otáček v převodovce mezi hlavní a
předlohovou hřídelí.Když řadím z 5 na 4,ze 4 na 3 atd. musím dát
krátký meziplyn ke zvýšení otáček hlavní hřídele a umožnění
plynulého řazení.Při řazení opačně pak dvakrát vyšlápnout spojku ke
stejnému efektu. Dnes už jsou v převodovce synchrony – taková bronzová
ozubená a drážkovaná kolečka,která tyhle otáčky srovnají.Ale některá
starší osobní auta nemají synchron mezi 1 a 2 i dnes a bez meziplynu
plynule nezařadíš.
Jízdu pod plynem používají převážně závodníci – soutěžáci –
kteří to tam rvou bez ubírání plynu – ze 2 na 3,ze 3 na 4 atd.Opačne
dávají meziplyn.
Doplňuji:
U těch soutěžáků záleží na tom,co mu auto dovolí.Někdy lze pod plynem
řadit i z 5 na 4 a třeba i 3,ale dál už to málokterý vůz dovolí.Je
to pro ten motor přeci jen náraz.
Upravil/a: jmhad
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek