Meziplyn je způsob vyrovnávání otáček převodovky a motoru při řazení rychlostních stupňů, zejména dolů. Tento postup se používal v minulých letech v nákladních i částečně osobních automobilech. Dnes se používá mezi závodníky. V osobních i nákladních vozech byl nahrazen synchronizací.
0 Nominace Nahlásit |
Když se řadí z vyšší rychlosti na nižší (ze čtyřky na trojku,
z trojky na dvojku) tak se vymáčkne spojka, řadící páka se dá na
neutrál, spojka se pustí, přidá se plyn, opět se vymáčkne spojka a
zařadí se nižší rychlost.
U dnešních moderních aut už to není potřeba, toto se dělalo
u starších nákladních aut (Praga V3S, Tatra 111, Praga S5T a používali to
i u autobusů).
Bylo umění dát ten správný meziplyn, začátečníci to museli dělat
nakolikrát než se podařilo zařadit nižší stupeň.
0 Nominace Nahlásit |
Kupliku, spojením dobrých odpovědí od barbakana a lahnyho, odstraněním malinkých nepřesností, dostanete vynikající odpověd.
2Kdo udělil odpovědi palec? anonym, anonym
před 3067 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
je to pro vyrovnání otáček,měly to třeba tatry, vojenská technika, a
dříve i vetšina nákla´dáků. dneska se to moc nepoužívá, byť to
stále lze spatřit.
např na mý tatře 813 8×8 to je a má to svoje výhody.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek