Za jakých podmínek mohou být na automobil, který má v TP uveden rychlostní index pneumatik „H“ namontovány zimní!! pneumatiky s indexem „T“. U letních to není možné!!
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? orwell před 2266 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
"Zimní pneumatiky
Pouze u zimních pneumatik může být rychlostní index nižší, než jaký je uveden v technickém průkazu. V autě pak musíte mít upozornění na tuto nižší maximální rychlost v zorném úhlu řidiče. Toto upozornění může mít podobu cedulky nebo nálepky s uvedenou hodnotou. Případně si můžete nastavit maximální rychlost přímo v palubním počítači."
Určitě to je někde v nějakym předpisu, nebo zákoně, vyhlášce neboco… ale nechce se mi to hledat.
Zdroj: https://www.pneumatiky.cz/info/rychlostni-index.html
Upravil/a: Edison
0 Nominace Nahlásit |
Super vyhláška. Díky. Ale moc to nepomohlo, protože odst. 1 vs odst. 3:
(1) Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).
(3) Na vozidle, pokud při schválení technické způsobilosti typu není stanoveno jinak, smí být používány pouze pneumatiky určené pro daný typ vozidla výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Nosnost pneumatik nesmí být nižší než povolené zatížení připadající na kolo (nápravu) vozidla. Jako náhradního kola s pneumatikou může být použito pro nouzové dojetí kola s pneumatikou jiné nebo zvláštní konstrukce nebo jiného rozměru, určeného pro tento účel výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Tato kola musí být homologována podle předpisu EHK č. 64 nebo směrnice 92/23/EHS.
Takže podle odst. 1 je určující maximálka auta, podle odst. 3 údaj výrobce, nebo schvalovačky.
Pěknej maglajz. ☹
Problém, ale nastane u toho kdo jezdí do ciziny. Tam bych si to nedovolil a musel koupit o dost dražší pneumatiky „H“. Ono na př. v Německu nestačí ani označení M+S musí být vločka v symbolu hory.
Zimáky s indexem H se asi budou blbě shánět. V řadě rozměrů se ani
nevyrábí.
Celkově je to blbost, jeden paragraf ti zakazuje cokoliv do zorného pole
umísťovat a druhej paragraf ti nařizuje tam lepit nějakou nesmyslnou
nálepku.
Omyl. Zakazuje umísťovat do výhledu. Zorné pole je poněkud širší prostor. A i k výhledu existuje několik vyjímek napsaných v zákoně, takže i kdyby bylo zakázáno cokoli v zorném poli, tak pořád jsou věci, které tam jmenovitě být mohou a tohle je jedna z nich.
Edison: Dík. Také jsem četl.
Nicméně, můj automobil má v TP předepsaný rychlostní index „H“
210km/hod.
Maximální rychlost ale 177km(/hod.
Rychlostní index „T“ představuje 190 km/hod. V tomto případě považuji požadavek nějakého štítku v zorném poli přinejmenším přitažené za vlasy.
Je také holou skutečností, že zimní pneumatiky v segmentu lehčích osobních aut, se většinou vyrábějí pouze s indexem !„T“.
Opravdu zajímavá otázka. Podle mě by rychlostní index neměl být nižší, než maximální konstrukční rychlost vozidla. Proč na 177 máš předepsáno Háčko… to fakt netuším. Třeba to osvětlí někdo jiný. Teď ani nemám u sebe malý TP, abych se koknul, jestli tam je aspoň maximálka.
Odkaz Klaproha na vyhlášku 341/2002 (2017) paragraf 21 to všechno dostatečně objasňuje.
Rozhodující je uvedená konstrukční rychlost 177km/hod. Pokud rychlostní index zimní pneumatiky tuto rychlost splňuje může být na automobilu použita i bez nalepené výstrahy. Pokud je ale nižší, může být pneumatika také použita, ale s nalepenou výstrahou!!
(3) Na vozidle, pokud při schválení technické způsobilosti typu není stanoveno jinak, smí být používány pouze pneumatiky určené pro daný typ vozidla výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik.
Já v tom mám maglajz. Ty pneu jsou v TP předepsány. Je vcelku fuk, jestli to tam nechal předepsat výrobce, nebo při homologaci kdosi. To jde proti tomu, co je v odst. 1.