Jsem brigádnice jedné nejmenované obchodní společnosti, pracuji jako pokladní. Nedávno, když jsem si do docházkového listu chtěla zapsat další odpracovaný den s šokem zjistila, že je zcela prázdný a chybí tam všechny předešlé zápisy z minulého týdne. Bylo mi to vysvětleno tak, že se managment rozhodl, že tržby nejsou vysoké, tudíž nám hodiny zůstanou zapsané, ale „přesunou se“ do jiných týdnů, tj. že výplatu z těchto peněz dostanu až v srpnu. Má na takovéto přesouvání zaměstnavatel vůbec právo? Takto se hýblo pouze s platy brigádníků a pracovníků na VPP.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? fortin před 5263 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ne nemá na to právo, (co máte ale ve smlouvě?)
braňte se,
jmenované obchodní společnosti je kdo?
0 Nominace Nahlásit |
Jednání zaměstnavatele je mírně řečeno v brutálním rozporu se zákoníkem práce…
Doporučuji:
Pokud dohodě nevyhoví, tak postupujte podle možností, které vám dává pracovní nebo jiná smlouva, kterou máte uzavřenou. Ale rozhodně od takovéhoto zaměstnavatele PRYČ !
ad 1) Napište zaměstnavateli stručný dopis, ve kterém jej vyzvěte, aby vám odpracované dny (hodiny) v daném měsíci započetl do tohoto měsíce a ve výplatním období za tento měsíc uhradil i odpovídající mzdu.
Do dopisu uveďte, že pokud tak neučiní, tak se budete bránit jednak soudní cestou a jednak upozorněním místně příslušnému Oblastnímu inspektorátu práce (ti chytří manažeři už budou vědět o čem je řeč…)
Pokud si nebudete vědět rady, tak vám rád pomůžu s přesným zněním zmiňovaného dopisu.
0 Nominace Nahlásit |
V žádném případě nemá a pochybuji, že by to bylo i ve smlouvě. Brigádníků a zaměstnancům na VPP si to dovolí, protože mají jednání: nelíbí?->letíš! Každopádně pokud se nedomluvíte, existuje Oblastní inspektorát práce, kde mají na starosti pracovně-právní vztahy a zaměstnanci můžou dát podnět např. ke kontrole. A co je to za nejmenovanou obch. společnost, klidně ji prásnkněte nebo alespoň naznačte 😉
0
před 5263 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Já osobně si myslím, že tento postup zaměstnavatele je protiprávní. Předpokládám, že se jedná o dohodu o provedení práce, kde je objem hodin 150 na kalendářní rok – nikoliv na měsíc, s čímž se možná zaměstnavatel snaží kalkulovat. Já bych takovéto vysvětlení požadoval písemně. Každá smlouva musí obsahovat den výplaty za předchozí měsíc. Pokud si toto právo zaměstnavatel nedal do smlouvy, musí zaplatit odpracované hodiny ve výplatním termínu. Tato věc je dost závažná a pokud zaměstnavatel nepředložil k podpisu dodatek ke smlouvě, kde je toto stanovené, musí zaplatit. Já bych doporučil z této firmy odejít, nechat si od nich ty hodiny potvrdit písemně a po odchodu bych jim zaslal písemnou upomínku k úhradě dle smlouvy. Pokud by tak neučinili, podal bych na ně žalobu u místně příslušného soudu – Návrh na vydání platebního rozkazu. Tam stačí napsat pouze to, že od tehdy a od tehdy jste pracovala v té a té firmě, zaměstnavatel ve výplatní termín neuhradil mzdu a že požadujete úrok dle repo sazby ČNB zvýšené o 7 procentních bodů. Do 15.000,–Kč je poplatek za podání 600,–Kč. Jako přílohu bych poslal kopii smlouvy, kopii doporučené upomínky a kopii podacího lístku.
0
před 5259 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek