příklad 5. b)
na průsečík s FC jsem přišla, ale jak na ty zyblé dva? přikádám
obrázek, jak jsem si původně myslela, že to je, nicméně jeto špatně.
Děkuji předem za vysvětlení či aspoň naťuknutí.
klumpurt: to „P“ je dobře. My ho máme v učebnici zadané takto, je to moje chyba, že jsem špatně zkontrolovala, zda je to na Internetu přesně, zdálo se mi to, že je to ten příklad, tak jsem h zde vložila místo přepisovánícvičení. Ale body jsou zapsány dobře, tedy na středu hrany AE je bod P…
Zajímavá 0 před 2989 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Zdá se, že máš bod P chybně na hraně EA, přitom podle zadání má
být na hraně EF.
Jak je rovina nakreslená (chybně), tak z těch průsečíků je dobře jenom
T. M je jinde, někde uvnitř krychle, rozhodně ne na její straně. FD ve
skutečnosti má průsečík s nakreslenou rovinou a to přesně uprostřed
krychle. Tyhle příklady jsou hezké, ale vyžadují prostorovou
představivost, což každý nemá a někdo je holt musí nějak přetrpět.
Doplňuji: Já jsem to pochopitelně za těch 20+ let zapomněl, jak se to řešilo. Ale když jsem si to teď nakreslil, tak jsem vymyslel patrně správný postup, že se sestrojí pomocná rovina obsahující tu danou úsečku. Zjistí se průsečík pomocné roviny a roviny ze zadání, což je úsečka vedoucí od jedné stěny krychle ke druhé z míst kde se protínají úsečky vyznačující obě roviny. Průsečík zadané úsečky se zadanou rovinou je totožný s průsečíkem zadané úsečky a úsečky vyznačující průsečík zadané a pomocné roviny.
Upravil/a: klumprt
0 Nominace Nahlásit |
Souhlasím s „klumprt-em“, pokud je v zadání dáno, že bod P je střed úsečky EF (viz zadání) a ty to zpochybňuješ, úlohu nemůžeme vyřešit. Souhlasíš s tím, že bod P je střed EF, abych to mohl vyřešit nebo nesouhlasíš a trváš na tom že je to střed úsečky AE ?
0
před 2988 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2650 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1357 | |
led | 1354 | |
aliendrone | 1180 | |
zjentek | 1077 | |
Kelt | 1013 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |