Ahoj, asi měsíc něco probíráme v matice a já to pořád nějak nechápu..:
↑Mínus a plus nám dává mínus, takže to mínus bude znamínko výsledku nebo že mám ty čísla odečíst? A nebo že trojka je dál od nuly takže bude znamínko výsledku plus?
(-9)+(-6)=
↑ 9+6 je patnáct, závorka má přednost takže mínus a mínus nám dává
znamínko plus takže výsledek bude +15?
Já vím, si tu píšu hovadiny, ale vůůbec to nechápu x( A učitelky se ptát nebudu, akorát mi vynadá že to mám dávno umět… prosííím vysvětlete tyto příklady kdo má čas :(
(-5)+(-4)=
(+9)-(+3)=
(-2).(+8)=
(+2)+(-4)=
(+3)-(-8)=
(+5)+(-2)=
Kdo to umí dobře, prosím napište výpočty popřípadě vysvětlete..z výsledků bych se to snažila pochopit :) Děkujíí předem moc!
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4304 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Předem je důležité si odlišit násobení/dělení a
sčítání/odečítání.
Při sčítání/odečítání není žádné pravidlo jak píšete
nahoře…
Jsou akorát pravidla, že když jsou u sebe :
Dvě znaménka mínus, dává nám to plus …např. 3-(-3)=3+3=6
Mínus a plus nám dává mínus …např 4+(-3)=4–3=1
Jinak pokud jde o klasické sčítání a odečítání, je nejlepší si to
představit jako půjčování peněz. Tedy mínus nám říká, že si peníze
půjčuji a plus, že peníze vracím.
Např. –5+4 ->Dlužím 5 korun a 4 koruny jsem vrátil, takže už
dlužím jen 1 korunu, tedy výsledek je –1.
Např. –3+8 ->Dlužím 3 koruny a 8 jsem vrátil, takže jsem 5 korun
v plusu, tedy výsledek je +5.
Teď k násobení a dělení- Zde je pravidlem, že když:
Jedno číslo je záporné(mínus) a druhé kladné(plus), tak výsledkem je
vždy záporné číslo(mínus)…např. (-2).(+8)= –16
Jedno číslo je záporné(mínus) a druhé také, tak výsledkem je vždy
kladné číslo(plus). (-3).(-4)=12
Doufám, že jsem to vysvětlil dostatečně a Vám to pomůže s vyřešením vašich zadaných příkladů. Výsledky si můžete zkontrolovat na kalkulačce.
0 Nominace Nahlásit |
Načnu prvních pár příkladů.
Další výsledky zkus sama. I se závorkami fungují na stejném principu.
Stačí si jen zapamatovat, že když máš před závorkou mínus, mění to znaménka v následující závorce. Plus nemění nic.
Například čtvrtý příklad – (+9)-(+3)= opíšeme +9 a mínus nám změní +3 v závorce na –3, což pro nás znamená 9 – 3 = ? – to už určitě zvládneš. 🙂
0 Nominace Nahlásit |
představ si to na ose: –2+3= máš –5 –4 –3 –2 –1 0 1 2 3
4 5
ty máš –2, takže jedeš od –2 o 3 čísla dál (-2 se
nepočítá)
pokud to ještě nechápeš tak mi napiš zprávu já se ti to pokusim lépe
vysvětlit :)
0 Nominace Nahlásit |
Odečti od většího to menší a přidej znaménko většího z čísel.
Třeba –3+8=+5.
U těch závorek nevím teďkom. A u těch psoledních si sečeti
všechny – a všechny +. 6+6= –12(jsou to ty mínusy takže tam přidáš
-) a 2+4=6. podlé te věty co jsem napsala odečti 12–6=-6
Jestli je to špatně tak mě opravte :)
0
před 4304 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2650 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1357 | |
led | 1354 | |
aliendrone | 1180 | |
zjentek | 1077 | |
Kelt | 1013 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |