Při jízdě po dálnici se dlouhodobá spotřeba zvýší.
doplňuji: V nových autech to píše na displayi že to chce další
kvalt.
A ano chápu že ji nemůžu nepoužívat když už tam je.
Upravil/a: independent
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, helcaify1 před 2664 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nevím, odkud máš tyto mylné informace, ale po dálnici je při 130km/h mezi 5-kou a 6-kou rozdíl ve spotřebě minimálně 1l/100km, při 6-ce jsou nižší otáčky (u různých aut jiné) minimálně o 400ot/min., nižší spotřeba, nižší hlučnost motoru, menší namáhání.
Technický nesmysl ani marketingový tah to není, to je stejné, jako si dnes neumíme představit život bez 5-ky, protože přeci na čtyřku to pojede těch 90km/h taky, ale rozdíl ve spotřebě je taktéž drastický.
4Kdo udělil odpovědi palec? mosoj, Dochy, Smlouvyzdarm, Danina65
před 2665 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit |
Není mi moc jasné na co přesně se ptáš. Obecně více rychlostních stupňů znamená možnost za jízdy lépe udržovat motor v optimálním režimu. Pokud jsou převody nastaveny blbě, není to obecně chyba 6stupňových převodovek.
2Kdo udělil odpovědi palec? Smlouvyzdarm, dubraro
před 2665 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
1/ Vícestupňová převodovka dovoluje provozovat motor blíže
optimálnímu režimu.
2/ Chtít neznamená dostat – to, že někde něco signalizuje, neznamená,
že to řidič musí slepě poslouchat.
3/ Šestka v 70km/h nemusí být nutně špatný nápad – pokud třeba jedu
na volnoběh z kopce, motor téměř nebrzdí, spotřeba 0, ale alternátor
dodává proud, olej a chladící kapalina proudí, posilovače posilují…
2Kdo udělil odpovědi palec? Dochy, Smlouvyzdarm
před 2665 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
„Ono“ to nechce další kvalt, to chtěj evropské normy o snižování emisí. Podle toho jsou odladěny rady zařadit.
Rozuměj – řadit se má na vrcholu točivého momentu – vyšší točivý moment + vyšší výkon = vyšší otáčky = víc paliva = vyšší emise.. tohle zelený environment EU nemá rád, proto radí řadit dřív co nejvyšší kvalt za cenu podtáčení a zakarbonování motoru – zajímá to někoho? Nezajímá.. spokojenost je jak na straně EU, že váš výfuk prdí menší smrady a spokojená je i automobilka, že vysypete majlant za opravy nebo rovnou koupíte nové auto. Na tomtéž principu jsou založeny servisní intervaly výměny olejů.. vážně si myslíte že vám ten olej tam bez změny mazacích schopností vydrží celých 30tis kilometrů? Kdo má nafťáka a ví která bije, mění už klidně po 10–12, co potom těch zbylých 20 táců?
Počet kvaltů už je pak věc zpřevodování, tomu odpovídá živost
motoru – delší rozpětí otáček jednotlivých kvaltů dovolují řadit
později a využívat vyššího výkonu. Dlouhé převody – tady je ten
rozdíl mezi pětkou a šestkou zase dovolují jet rychleji po dálnici
s tišším a klidnějším motorem – šestka už je udržovací kvalt
(nikdo po něm neočekává že dupnete na plyn a budete ještě někoho
předjíždět)
Proč do nových mercedesů, bmw, audin atd cpou 9ti kvalt to už je
napováženou, ale to nikdy nebudete řadit ručně…
2Kdo udělil odpovědi palec? Funna, independent
před 2661 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nevím jestli taková auta existují, ale obecně se má řadit kolem otáček nejvyššího točivého momentu. To spolehlivě zařídí i pětikvalt, který nejezdí víc než 200. Pokud nejde o automatickou DSG převodovku, je šest rychlostí technický nesmysl. Jenom móda a marketingový tah.
1Kdo udělil odpovědi palec? independent
před 2665 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
když to chce 6ku už při 70 km/h?..
ale to je Váš názor, nikoliv názor a výpočet odborníků.
Samozřejmě že vozidla pojedou i při 30 km rychlosti na pětku..
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 2665 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nejlepší škoda 100mb,max na 4 a stačilo to,je moderní doba každej chce víc,6ku měli jen závodní auta,ted to láká moderní populaci.
0
před 2665 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jak píše Muffz. Pokud máš jiné zkušenosti, nebude to převodovkou.
0
před 2664 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
cukrar: moderní auta s downsizovanými „mixéry“ pod kapotou, pokud jsou vybaveny signalizací rychlostního stupně na palubce, tak skutečně „napovídají“ nutnost řazení nesmyslně brzo, zřejmě kvůli alespoň optickému přiblížení se reálné spotřeby té papírové. Vídím to doma na VW Polo – jedu po rovince nebo dokonce do mírného kopečka, mám zařazenu trojku, nějakých 2000 otáček a palubní počítač po mě chce, abych zařadil pětku…