Avatar uživatele
wasp

Neutrál a spotřeba benzínu.

Mám Hyundai Atos Prime r.v.2006.Slyšel jsem,že u novějších aut nemá cenu jezdit z kopce na neutrál,protože se nic neušetří.Prý je to tím,že benzín je stále vstřikován.Je to pravda?Jezdím na neutrál a mám pocit,že mám nižší spotřebu,než když jsem jezdil „na motor“.
Díky za odpovědi.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4945 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
blesk26

No tuším, že to je tak, že pokud je auto už trochu inteligentní, tak pozná, že jedete z kopce na kvalt a benzín nevstřikuje, motor se točí díky tomu, že auto je v pohybu, ale brzdí ho to.

Pokud vyřadíte, motor stále musí běžet, tak tam alespoň minimum paliva vstřikovat musí. Mělo by se tedy vyplatit jezdit z kopce se zařazenou rychlostí.

U hodně starých aut to údajně neplatí, ty to nepoznají a i z kopce tam palivo cpou. Na čem to ale přesně závisí, to netuším.

Určitě to ale záleží na okolnostech … pokud vím, že to kopec není velký a dlouhý a když zařadím, tak mě to zbrzdí natolik, že budu muset pod kopcem šlápnout opět na plyn, tak si radši vyřadím … to si myslím, že vyjde někdy lépe.

Na druhou stranu, v zimě, když rozmrazuji auto, tak kolikrát, když je fakt zima a vrstva ledu na autě, tak nechám běžet motor třeba hodinu, než ho celé rozmrazím a nádrž za tu dobu nespálím, takže spotřeba na neutrál nebude nijak závratná …

Je škoda, že palubní počítače neumějí spotřebu na neutrál počítat alespoň v litrech za hodinu nebo tak …

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mojitek

Samozrejme ze benzin je neustale vstrikovan-jinak by motor zhasl. Ale mnozstvi vstriku je mnohem mensi nez s nohou na plynu.Tim ze z kopce vyradite na neutral rozhodne usetrite 😉

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cukrar

pro nevěřící
vyzkoušejte si, na stejném místě, pojedete s rychlostí kam dojedete, a pak zkuste bez rychlosti…motor silně brzdí…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
mojitek

Butani : no,spotreba paliva zalezi na zatizeni motoru-na mnozstvi vstrikovaneho paliva,a na neutral se ho vstrikuje jen minimalni mnozstvi-proto se např.vetsinou uvadi spotreba za hodinu..
Na neutral motor točí cca 850 ot/min oproti… to jsou jednoduche pocty,prece

před 4903 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek