Dobrý den,
Poprosil bych Vás o rádu.
Pře ½ rokem jsem si koupil zrcadlovku za 13500,–, na tužkové baterky.
S baterkami, které byli součástí balení nebyl problém a nafotil jsem asi
800 fotek, vydrželi takřka půl roku. Problém však nastal, když jsem
vybité baterky vyměnil za NOVÉ nabíjecí, pak mě nabité baterie vždy po
cca. 5 minutách ukážou stav nabití na polovinu. Rozhodl jsem se reklamovat
zrcadlovku. Dnes jsem dostal SMS, že má reklamace byla zamítnuta. Tak jsem si
zašel přímo na prodejnu, ještě před tím jsem si nabil baterky a vzal je
sebou. Na prodejně mě prodejce ukázal vyjádření servisu, ve zkratce:
zboží je v pořádku, nahrán nový firmware, ukazatel stavu baterie je pouze
orientační (tento tip to takto dělá), proměřeno a naměřeny normální
hodnoty, proto se závada neuznává. No dobrá, vytáhl jsem baterky, že si to
vyzkoušíme přímo na místě. Cvakal jsem asi 3min. a ejhle, baterka ukázala
poloviční stav nabití. Prodejci jsem to ukázal, ale…. Oni mají
vyjádření ze servisu, že je vše v pořádku. Nebudu psát dlouhé řádky,
ale závěr od prodejce, že si to můžu poslat přímo k výrobci do Prahy
sám s tím já, ovšem nesouhlasím, nebo si nechat udělat odborný posudek a
pak přijít, na což jsem mu řekl, že na toto nepotřebuji odborný posudek,
že z mé strany je závada naprosto jasná a viditelná. Oni mají prostě
vyjádření servisu a nebudou nikam nic už posílat. Nakonec to dopadlo tak,
že prodejce si zboží ještě ponechal, já totiž stále trval na svém a to
je, že přebírat neopravené zboží nebudu a zítra prý zavolá přímo
výrobci a poté mi dá vědět. V průběhu padla i informace, že pokud do
30dnů nebude na prodejně opravené zboží zpět, budu požadovat vrácení
peněz, na což pán prodejce jen zakroutil hlavou, že můžu, ale vracet
peníze se nebudou (opět vyjádření servisu). Suma sumárum, mne prodejce
nutí si vzít zboží zpět a to s NEUZNANOU reklamací a
odkráčet domů.
Prosím Vás o rady, donesl jsem reklamovat zboží a na místě mi (po
vyzkoušení) zboží opraveno není. Co pokud na místě při předávání
reklamovaného zboží zjistím, že opravené není a závada je stále
stejná? Co mohu dělat? Jak mám postupovat?
Děkuji všem za rady.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4964 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Vaše reklamace je nejspíš skutečně neoprávněná. Baterie, které jste měl z výroby, byly nejspíš alkalické s napětím 1,5V. Předpokládám, že v zrcadlovce byly 4 kusy, t.j. výsledné napětí 6V. Ni-Mh akumulátory mají napětí 1,2V, t.j. celkově 4,8V a mají větší vnitřní odpor. Odběr zrcadlovky, zvlášť při nabíjení blesku, může být větší, než 1A. Při takto velkém proudu se projeví úbytek napětí na vnitřním odporu akumulátoru tak, že napětí může klesnout pod 1V/článek, t.j. celkově 4V, což indikátor ukáže jako vybité baterie. Prodavač byl diletant, když vám tak jednoduchou věc neuměl vysvětlit. Vadou jsou akumulátory s velkým vnitřním odporem. Před použitím do fotoaparátu je potřeba změřit napětí akumulátoru při zatížení asi 1A. Mezi akumulátory jsou velké rozdíly, podle testů vycházejí nejlépe značkové akumulátory o kapacitě kolem 2Ah.
0 Nominace Nahlásit |
Já mám také podobné negativní zkušenosti s nabíjecími bateriemi a trvalo to chvíli a stálo několik penízků,než jsem našel ty,které fungují bez problémů,ač mi podobný odborník v obchodě říkal,že druh a kapacita není rozhodující. Obrátil bych se na výrobce přístroje a hledal shodné nebo doporučované baterie.Druhou možností je obrátit se na odborníka s certifikátem „znalce v oboru“,třeba soudního znalce a pokud od shledá závadu v přístroji,mám nárok na opravu či výměnu a na náhradu nákladů za znalce.
0 Nominace Nahlásit |
Nevím ale podle mně by měli reklamaci uznat ja bych se obrátila na obchodní inspekci. Kdysi jsem reklamovala MP3a byly s tím problémy tak jsem si zavolala na obchodní inspekci a zeptala jsem se jak mam postupovat no a pak jsem mluvila s tím vedoucím prodejny a do týdne jsem měla novou MP3.Když to nejde jinak tak bych to zkusila takto.
0
před 4964 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek