Nedá se to takto říct.
Ve hřeje je okamžitá rychlost, otáčky a velikost přidání plynu.
Mnoho proměnných v jeden okamžik.
Obrovský vliv na spotřebu má výškový profil silnice kde momentálně
jedeme !!
Toto se musí vždy vzít v úvahu.
Palubní počítač s ukazatelem spotřeby je v tomto ohledu
k nezaplacení. Naučí vás úsporně jezdit. Pokud ovšem má řidič zájem.
Na silnici moc takových řidičů nejezdí !!
Když jsem poprvé sedl do auta s palubním počítačem docela jsem čubrněl.
Dnes už v pohodě jezdím o cca 1 l/ 100km méně než dříve.
Za předpokladu stejných otáček, stejně otevřené klapky a vyšší rychlosti při tomto nastavení je spotřeba nižší při tom 4. rychl, stupni. Ať je to motor benzín nebo nafta.
0 Nominace Nahlásit |
Záleží jestli diesel, nebo benzín a na zpřevodování motoru. Víceméně diesely mají nižší kroutící moment, takže v pohodě v nízkých otáčkách na 4, u benzínu spíše 3.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek