Avatar uživatele
AnnMary

Zdravím! Řadící páka.

Můžete mi prosím někdo poslat odkaz na nějakou stránku, kde je napasané, jaké řadící stupeň (v automobilu) má být použit přibližně při jaké rychlosti? (např. stupeň 1–2 při rychlosti 0–30 km) Děkuji
Doplňuji:
Já to vím, ale potřebuju to jednomu člověku dokázat, že mám pravdu, takže potřebuju odkaz na nějakou stránku. Optimální jsou otážky 2000 ne?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? chudst, dědapetr, anonym před 4903 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
dědapetr

1. – jen na rozjezd
pak hned 2…tak do 35 – 40 km/h
3. – 40 – 50 km/h
4. – 50 – 70 km/h
5. – 60 a výše.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
hanulka11

Kdy jakou rychlost
Jedničkou do třicítky
dvojkou do padesátky
trojkou do sedmdesátky a v obci
dál nevím
zpátečkou dozadu.
Když se jede do kopce, tak je potřeba jako deset nebo dvacet km/h odečíst

ber to s rezervou ten se to taky učil
chce to jen praxi

Zdroj: http://dusan.pc-slany.cz/autos­kola/autoskola-helpka-1.htm

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Lotus

To je ruzné,záleží u jakého vozu a také na silnici.Po rovině mužete jed třeba 60km v hodině na 5 stupen,ale v kopci to samozřejmě nepujde a musíte podřadit třeba na 3 stupen.Měla by jste se spíše řídit otáčkami motoru.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Tak to je špatně. Je třeba se naučit poslouchat motor a cítit jeho tah.
Motor se musí točit lehce !!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
chudst

To zalezi skutecne na terenu. Muzete jet na petku i po rovince ve meste, abyste usetrila benzin.

Ale tak obecne: na jednicku se pouze rozjizdite, na dvojku jedete do tech 20–30km. Na trojku do tech 60km. Na ctyrku do 80km a na petku vyse.

Ale to je skutecne jen a pouze orientacni. Doporucuji si v aute prepnout ukazatel na okamzitou spotrebu paliva a uvidite, jak se co deje. (Napriklad pri nepatrnem svazovani vozovky skutecne i ve meste muzete jet na 5 50 a setrite benzin. Oproti tomu, kdyz predjizdite, podratite a treba jedete na 3 80. Jsou to jen priklady, nemuzete to brat 100%, ze to funguje vsude.)

Musite se divat na otacky (resp. poslouchat motor – kdyz rve, tak proste preradite na vyssi rychlostni stupen.) Otacky by mely zustat mezi 2–3; (vyjimkou je pak samozrejme kdyz jedete rychle). Doporucuji ze zacatku sledovat spotrebu paliva, tak se to naucite.

edit: k vasemu doplnku: optimalni jsou otacky v nizsich rychlostech mezi 2–3000, jak jsem psal. Kdyz jedete rychle, ukazatel se samozrejme vysplha vys – a zere to vic benzinu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Nejoptimálnější otáčky motoru jsou v rozmezí 2200 – 2500 otáček za minutu na každý rychlostní stupeň!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ar

Tak to je hezké 5. 60-výše
No jo ,ale jám mám 6 kvaltů taže 6 výše- ?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

musíte dodat jaké vozidlo?
Pragu V3S nebo ferari?
Optimální otáčky asi okolo těCh 2000, ale kldně i více

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
venkovan

Optimální otáčky jsou takové při kterých je uváděn nejvyšší kroutící moment. Nafťák je zpravidla s otáčkami níž, benzin výš. A ještě je v tom několik dalších fíglů.
Napříkla u mého auta je to okolo 1800 otáček. Více méně takové zlaté pravidlo pro běžná silniční auta optimální otáčky jsou nad polovinu do 3/4 maximálních otáček. pro naf´ták 2000 otáček tak akorát, pro benzin bych byl o trochu víc. Nebo se naučit poslouchat motor. Měl by běžet z lehka, v lehkém tahu na 1/4 – 1/2 plynu. ne aby se v nízkých otáčkách třásl jako ratlík nebo ve vysokých ječel jako tchýně které tchán snědl schované kyselé okurky a vypil ještě k tomu lák.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek