Avatar uživatele
Milda 123456

Omezování osobní svobody

Dobrý den, mám dotaz. Má právo po mě zaměstnavatel požadovat, abych byl po 10. hodinové směně ještě na pracovišti po zavírací době i když se v obchodě zdržuje zákazník, který byl již upozorněn rozhlasem, že tato prodejna je již uzavřena a on nedbá a požaduje obsluhu i po uzavírací době? Doba pro zákazníky je od 07:00 do 21:00 hod. Zákazník přišel nakupovat ve 20:58 hod. Měl by mít 2 minuty na nákup?
Doplňuji:
Děkuji Standovi a Jami za odpověď. Co se týče skoumání naší pracovní doby, je rozložena na dlouhý a krátký týden v cyklu Po, ÚT, Pá, So, Ne, první týden a St a Čt druhý týden. Jedná se o 10 hodinové směny. Jinak jsem smířen s tím, že Náš zákazník, náš pán. Připadá mi to stejně nefér vůči dobrým mravům, ale co naděláme. Přeji všem prodavačům pevné nervy a hodně úspěchů.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5417 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Dobry den,ja sama jsem porodavacka a proto plne chapu vas dotaz,ale zakaznik,ktery prijde do prodejny minutu pred zaviraci dobou musi byt obslouzen,popripade nechat ho v samobsluzne prodejne vybrat a zakoupit zbozi,jake si vybere a to i vcetne pripadneho krajeni na narezacim stroji,je to nas udel prodavacu,jsme i malo placeni atd.ale to je na delsi rozebirani problemu.Verte,ze stare zakaznik nas pan je i dnes prvorade.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
standa

Zaměstnavatel má právo nařídit přesčas a i když lidsky rozumím argumentu „10-ti hodinové směny“, tak to prostě udělat může.

Zde je jediné omezení, aby směna nebyla delší jak 12 hod. ( § 83 zákoníku práce).

Samozřejmě, že by bylo potřebné zkoumat veškeré ´detaily´ typu:

  • jak máte nerovnoměrné rozvržení pracovní doby upraveno v pracovní smlouvě
  • jak jsou řešeny přestávky v práci a bezpečnostní přestávky
  • jak je to s limitem odpracované doby přes čas
  • atd.

Co se týká práv a povinností zákazníků ve vztahu na respektování prodejní doby, tak tady vycházím ze zažité praxe (která však nevím jestli nekoliduje s nějakými zákonnými povinnostmi), že zákazník má v „dobrém“ obchodě ´právo´ být do obchodu vpuštěn i 1 minutu před zavíračkou a být komplexně obsloužen. Samozřejmě, že bychom nalezli desítky příkladů jak je to úplně jinak…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek