Dobrý den,
nastoupila jsme do nového zaměstnání v call centru a provozní dobou
7–22. Směny mám v délce 8 a půl hodiny. Momentálně pracuji již
7. den v kuse a den volna mám až po 10 dnech. Pauzu v pracovní době
během ranní směny mám po cca 4–5 hodinách. V případě odpolední
směny (14:30 – 22) oficiální pauzu na oddech nemám. Již 2× jsem mezi
směnami měla čas na oddech v rámci 10 hodin. V pracovní smlouvě mám
napsaných 40 hodin týdně, ale minulý týden má pracovní doba (podle
rozpisu směn) trvala cca 51 hodin. Přesčasy nejsou placené a ve smlouvě je
psáno podle zákona 150 hodin přesčasů ročně.
Chtěla bych se tedy zeptat, jak se v tomto případě můžu bránit
popřípadě, zda je to možné.
Moc děkuji za odpověď
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, zzzzz, marci1 před 4066 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Práce v call centru je hrozná. Nedodržuje se tam zákoník práce. Skus
to vydržet měsíc a podle výplaty posoudíš, zda se ti to oplatí trpět.
Bránit se můžeš jedině stížností na inspektorát práce, ale oni
nepřijdou náhodně, dopředu se ohlásí. A pak je možné, že tě vyhodí.
Záleží na tom, jak moc tu práci potřebuješ.
Vydržet tam 3 měsíce zkušební doby , je nadlidský výkon. Také jsem to
kdysi týden dělala, ale nevydržela jsem. kamarádka dělá u O2 a je
spokojená, jenže tam tě asi bez praxe nevezmou.
0 Nominace Nahlásit |
V call centrech se nedodržuje zákoník práce a dějí se tam vůbec divné věci. Většinou tam nikdo nevydrží pracovat. Je mi to líto, ale čerpám ze zkušenosti jiných.
0 Nominace Nahlásit |
Přesčasy smí zaměstnavatel nařídit pouze za výjimečné situace, nikoliv jak se mu zlíbí.
I v zákoníku práce je 40 hodin týdně.
0
před 4066 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek