Se zavzdušněním palivové soustavy u dieselů a jejím odzvdušněním je
problém hlavně u starších kmůrkových dieselů, které mají jen rotační
čerpadlo. Když v čerpadle není nafta, není schopné si nasát naftu
z nádrže a když jde nasucho může se zadřít (naftou je zároveň
mazáno), proto je potřeba soustavu odvzdušnit.
U benzínových motorů je tomu jinak, dříve se používala mechanická
benzínová pumpa (s membránou) a ta si dokázala benzín nasát a natlačit
do karburátoru, proto se říkalo že je potřeba karburátor „zalít“
(benzínem se navíc nic nemaže). U dnešních motorů jak benzínových tak
i dieselových je to jednodušší, oboje používají elektrické podávací
čerpadlo, které palivo natlačí. V podstatě by se dnes nemusel
odvzdušňovat ani diesel, protože tam taky to čerpadlo naftu natlačí, ale
protože je nafta zároveň jako mazivo pro vysokotlaké čerpadlo, je dobré,
když dojde nafta soustavu odvzdušnit, aby se čerpadlo nepřidřelo. Je
pravda, že dost lidí to dnes nedělá, ale to je jiná kapitola.
To se u benzíňáku nemůže stát proto se benziňák neodvzdušňuje, on tam
ani není žádný odvzdušňovací šroub. Tam se prostě dříve benzín
napumpoval, dnes se otočí klíčkem a počká až čerpadlo natlačí benzín
a natlakuje.
0 Nominace Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.
Pokud vím, tak paliváč se u dieselu musí při výměně dolít naftou až po okraj kvůli tomu zavzdušnění. Tohle jsem u benzínu ještě nezažil, respektive nikdy nemusel dělat.