Jsem věřící. Myslím, že jsem tolerantní věřící a nikomu svou víru necpu. Ale uráží mě, když se skoro u každé otázky, co souvisí s náboženstvím, najde někdo, kdo začne víru kritizovat jako něco iracionálního, výsledek manipulace a téměř idiocie věřících. Hodně mě to uráží. Jasně, že se mezi věřícíma najde dost fanatiků nebo zaslepených lidí, kteří nepřipustí jinej názor… ale to mezi ateistama evidentně taky.
Zajímalo by mě, KDE se tohle bere? To vám osobně někdo věřící ublížil? Nebo proč? Pořád si naivně myslím, že víra nebo ateismus je v podstatě názor na určitou věc – buď ve vyšší moc věříme, nebo ne. Prokázat to nemůže ani jedna strana. Ale proč se vzájemně z něčeho osočovat? Já přece vám ateistům taky netvrdím, že jste zabednění a slepí, protože nevěříte a necítíte, že je něco nad náma. Nikdy bych si to neodvážila – už jen proto, že 100% nevím, že mám pravdu (proto je to VÍRA, ne jistota). Ale VY tuhle jistotu své pravdy přece taky nemáte…
Osobně považuju víru ve vyšší moc za jakejsi druh pokory – prostě
si nemyslím, že člověk je to největší, co existuje. A náboženství by
mělo nabízet cesty, jak tu víru pochopit a použít ji k lepšímu a
klidnějšímu životu. S některejma věcma, jako je smrt blízké osoby nebo
pocit nespravedlnosti, se mnohdy líp srovnáte s jakýmsi pocitem
„odevzdání“ něčemu vyššímu, co možná ví, proč se věci dějou,
i když to my zrovna nechápem.
Jsem zmanipulovaná a oblblá ovce z připitomělýho stáda věřících,
když si tohle myslím?
Doplňuji:
Dudu (a všichni ostatní): Většina názorů mě víceméně potěšila,
rozumím jim, případně mi ukázaly některé důvody, na které jsem sama
nepřišla. Vlastně k nim jakoby nemám co dodat – to jsou ti
„opalcovaní“. Prostě „díky, zajímavý / díky za podporu / díky za
názor“. Ale kdybych měla ke každému psát další komentář, jen by se
tím znepřehlednila diskuse a upřímně, já bych se upsala :o)
Na některé názory jsem ale v diskusi reagovala.
A na některé naprosté výjimky reagovat nemá smysl, protože neuvedli
argumenty…
PS: A díky, že si to o mně myslíte :o)
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 15Pro koho je otázka zajímavá? irij, anonym, Miroslavst, dudu, aramah, kapka, iceT, poa.li, chudst, hanny 2, stana73, Marunka2, Reuef, barina, anonym před 5001 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Hodně lidí chápe „věřící“ jako pánbíčkáře,kteří se chodí modlit do kostela a když udělají něco špatnýho,tak se jdou vyzpovídat a vše je odpuštěno.
0 Nominace Nahlásit |
celá staletí věřící upalovali nevěřící.
věřící na rozdíl od nevěřících stavějí na odiv svou víru.
věřící cítí (většinou) touhu spasit nějakou dušičku a obrátit ho na
„správnou“ víru.
argumenty „já věřím“ u člověka dnešní doby (rozumějte tomu
„člověku vzdělanému a s rozhledem“, i když jich je pořád málo)
prostě neprojdou.
osobně: nemám nic proti věřícím do té do doby, než se mne začnou ptát proč nevěřím (a houby vědí něco o mé víře).
takže:
věřte, ale ve svém soukromí, buďte odevzdaná, ale ve svém soukromí,
buďte třeba i členkou nějakého náboženství, ale nevnucujte ho druhým.
A nikdo se do Vás navážet nebude.
To navážení je jakási obranná reakce, vždyť všichni máme nějaký názor a nevnucujeme ho okolí (co ale věřící ale často dělají, ne jenom jehovisté [ty postávající kratury s nějakou brožúrkou]).
Nezajíma mne víra nikoho a doufám, že ani nikoho moje víra.
a když jsme u té víry, předpokládám u vás nějakou křesťanskou (připouštím, můžu se plést), budu apelovat na křesťanské: nenič druhému, co nechceš, aby bylo činěno tobě.
ale to by jsme mohli filozofovat donekonečna.
shrnu:
věřící jsou dotěrní a netolerantní.
Ještě doplním:
svět na věřící a nevěřící začali rozdělovaz právě věřící.
a uráží mne, když mi někdo začne vysvětlovat a vnucovat svou víru.
hany:
ale oni to takk dělají, čemu věří (desatero), mají úplně pro
srandu.
0 Nominace Nahlásit |
Nemyslím si o nikom nic zlého,jen si myslím,že každý má svou víru v něco..A nemusím být věřicí.Ať si má každý to své,nikomu nic nevnucovat a ponechat mu vlastní názor.Jiná věc je něco čistého kázati,druhá věc je se pak jako prase chovati.Já hodnotím jen fakta.
0 Nominace Nahlásit |
Podle me nekteri lide takto reaguji na viru z vice duvodu :
atd atd…tech duvodu je hodne
0 Nominace Nahlásit |
Terryle mně nevadí víra, dokonce si myslím, že každý(i ten ateista) má nějakou svou víru.Vadí mi církev. Církev je instituce, politika, a církve(politici) jsou zodpovědní za hrůzy mezi lidma. Člověk má být pokorný a tolerantní, ale církev k tomu nevychovává. Jen si vzpomeň, co řekl nedávno papež. Že se Češi odvrátili od víry a církve a že jsou neznabozi. To tak není a mě tím urazil. Lidé se odvrací od církve, protože to je středověk. Ale víru mají.
0 Nominace Nahlásit |
Někdy to věřící mohou mít lehčí v krizových situacích –
příčinu toho mohou najít někde mimo svůj vliv. A jak jiní zde
píší – každý v něco věříme.
Ale mezi věřícími se najdu ti, kteří svojí víru zneužívají pro svoji
moc, touhu po majetku apod. A není to jen u těch nejvyšších – ne
nadarmo se říká, že si jeden přál – ať sousedovi koza chcípne
taky.
Za další je to u mnoha věřících netolerance k jiným vírám. Není to
opět touha po moci, prosazování svého apod.? někdy u některých
věřících lze pozorovat alibismus – něco provedou, vyzpovídají se a
mají hlavu čistou.
Když si vezmeme kolik jiných náboženství zničilo to které je v Evropě
nejvýznamnější. A kolikrát v rámci tohoto náboženství bylo
vzájemného násilí aby se prosadil ten či onen směr.
Kde se to v lidech bere, že útočí na názory jiných lidí. Těch příčin je mnoho, ale třeba jednou z nich může být ta nejzákladnější – boj o potravu, životní prostor, samice (samce), atd. Není to tak dávno, kdy na mne zastánce evropského náboženství řval ať táhnu k těm muslimům, když jsem si mu dovolil oponovat, že mezi muslimy je většina lidí kteří chtějí žít normální život bez násilí apod., ne, že všichni chtějí jen vraždit. Co potom si o tom myslet – nenávist, neschopnost tolerovat jiný názor apod.?
Osobně víc věřím v přírodní síly, nepřemýšlím nad tím kde je
jejich podstata, protože to neumím popsat. Žiji také v určité
společnosti, kde jsou stanoveny určitá pravidla s ohledem na její vývoj
v minulých tisíciletí.
Ale je dobře, že taková otázka je položena.
0 Nominace Nahlásit |
Já věřím,že je nějaké nadpřirozeno,že je všechno předem dané,ale zpracovávám to v sobě a sama se s tím vyrovnávám.Nemusím být členem nějaké organizace-církve,která na tom vydělává.Štve mě,když církev bojuje za svůj majetek,konkrétně Svatovítský chrám,aby na něm mohla zase vydělávat,přitom všude okolo je spousta církevních staveb a památek,které stojí za to uchránit.Buď se na to skládají obyčejní,mnohdy nevěřící lidé a svépomocí ochraňují a udržují stavby,nebo chátrají a církev od nich dává ruce pryč.Neměli bysme jim,chudákům zase odvádět desátky? :(
0 Nominace Nahlásit |
Církve neuznávám tak jako politiky. Byl jsem sice tak vychován, ale dokáži sám uvažovat a mám svoje názory a nedospěl jsem k tomu že bych měl změnit názor.
To nic nemění na tom, že mně nevadí žádný věřící, toleruji ho a
je to jenom jeho věc.
Je to stejné s národnostními menšinami a cikány. Pokud to jsou lidé
kteří neubližují svému okolí a pro změnu naopak nevěřící nenapadají,
jsou pro mě přátelé. Celá moje rodina má velmi pěkný vztah k jedné
ukrajinské rodině, která s námi sousedí.
Ta rodina je hodně věřící ( dokonce i vánoce drží jinak) a chodí na
bohoslužby, kdežto naše rodina ne. Nikdy by mě nenapadlo se jim posmívat a
naopak.
Bohužel tak jako i v jiných oblastech je mnoho lidí , kteří jsou
věřící , nebo se alespoň tak chovají ( většinou přehnaně) a na druhé
straně jsou neolerantní k nevěřícím a zlí. Takže ono je to dost často
také naopak.
0 Nominace Nahlásit |
Další problémem s organizovanými věřícími,kromě těch které tu
zazněly,je to,že jsou mnohdy sebestřední.To mě osobně vadí ze všeho
nejvíc.Někteří tzv. věřící nedokáží ateisty brát jako sobě rovné a
dívají se na ně s despektem.Např.„No jo,oni ještě bloudí
v tmách,ale my máme Ježíše,protože v něho věříme.Jsme lepší.Celý
svět se koupe v ďábelských neřestech,ale my budeme vykoupeni“
I přesto,že se někdy snaží,je kolem nich „cítit“ povýšenost. Tomu
se někdy říká spirituální ego.Občas vidím na tel. Noe,když na ni
náhodou přepnu, jak nějaký „verozvěst“ pere do tzv.světských
záležitostí a je evidentní,že jim naprosto nerozumí a nechápe
souvislosti.Prostě žvaní a plácá a poslouchá ho tam spousta znuděných
lidí,kteří si odmítají připustit,že je ta přednáška vlastně vůbec
nebaví.Tzv. vztah s Bohem či k Bohu je většinou přehrávání
vztahu,který jsme měli jako děti se svými rodiči.Církev má plnou pusu
lásky ke svým bližním,ale kondomy se jim nelíbí,homosexualita je podle
nich nemoc,ona vůbec celá sexualita je pro tyhle duchovní jako něco
hrůzného.Jako by se toho báli.Moc o tom nemluví raději.Proč taky,když
tomu nerozumí a Bůh to zatracuje atp.Ale rodiny s dětmi se jim líbí.Ty by
podporovali. :D
Můžu s klidem napsat,že Bohu je jedno jestli v něho věříme,nebo
ne.Důležité jsou činy vždy tam kde právě jsme.Mnozí nevěří a jsou
„věřící“ mnohem víc než mnozí teologové vysušení celibátem.
0 Nominace Nahlásit |
Myslím, že otázka je velice zajímavá a rozhodně není lhostejná. Je
moc dobře, že se sem vyjádřili především nevěřící. Nic není víc
obohacující než názor lidí odlišného názoru. A o tom by každá
diskuze měla být. Nikoho nepřesvědčovat, ale diskutovat s
„opozicí“ – když už použiji politický pojem 🙂.
Také nerada používám pojmy věřící a nevěřící, ale v rámci
zjednodušení to prosím omluvte. Také si myslím, že často píšete, že
věřící „většinou“, „často“, „všichni“ atd. Ale kdo z vás
skutečně ví, kolik věřících se mezi vámi běžně pohybuje? Takoví ti
věřící, proti kterým nic nemáte? Ono totiž každý si všímá toho, co
se mu nelíbí, co ho pobuřuje. Ale pokud ten dotyčný na něj nijak zvlášť
nezapůsobí, natož pak negativně, tak si jej vůbec s onou nemilou komunitou
nespojí. Asi až ve čtvrťáku na vysoké jsem zjistila, kolik spolužáků je
věřících a opravdu to bylo pro mne překvapení, že jsem to zjistila až za
tak dlouho.
Toto téma je také na diplomku 🙂. Takže odstavce mého textu budou skákat
z myšlenky na myšlenku, omlouvám se. Také jsem chtěla uvést, že spousta
„nevěřících“ lidí celý život tvrdí to, co se tady píše ve vašich
odpovědích, ale když pak umírají (pomalu – ne třeba na infakrt), tak
spousta z nich zpytuje svědomí. Musím a ráda vyznám, že já se za
„věřící“ považuji a rozhodně nepocházím z „věřící“ rodiny.
Nikdo se mnou do kostela nechodil a nikdo z nejbližší rodiny mne k víře
nevedl. Chtěla jsem říct, že mne velice překvapilo, že když moje
„nevěřící“ babička umírala na rakovinu, tak asi měsíc před smrtí
mi řekla, že když byla naposledy v nemocnici, tak že tam šla za knězem a
vyzpovídala se. Umírala vyrovnaně a statečně!
Nikdo z věřících by se neměl považovat za „dokonalé“ a pokud tomu
tak je, tak je to samozřejmně špatně. Věřící, ale i kněží a
biskupové a ostatní křesťané jsou pořád ještě lidé, lidé s chybami.
Teba se snaží mít těch chyb méně, ale chybujeme všichni. Ty delikty
s kněžími, kteří se dost závažně prohřešili (s dětmi, ženami
apod). Je to hodně smutné i pro věřící. Na druhou stranu je to opět pár
výjimek oproti počtu všech ostatních kněží, o kterých vůbec nevíte,
že jsou. Rozhodně je nechci omlouvat, ale berte nás jako lidi, neboť lidmi
jsme! A chybujeme všichni bez ohledu na věřící nebo nevěřící. Nám
pomáhá zpověď něco s těmi chybami dělat. U zpovědi vyznáváme, že
toho litujeme a chceme se polepšit. A já se pak rozhodně snažím se
stejných chyb vyvarovat. Cítím se sama před sebou špatně, že jsem takový
slaboch, že jsem to o moc nevylepšíla a pak chytnu druhý dech a snažím se
nedělat to, co nechci. Myslím, že všichni správní věřící celý život
bojují sami se sebou. Což právě ostatní většinou neví.
Mám dobrou kamarádku „nevěřící“, vyrůstaly jsme spolu od dětství,
takže spoustu věcí mohu konzultovat z té druhé strany. A ona říká, že
taky se svými chybami bojuje, ale prostě tak, že se s nima snaží vyrovnat
a pak na ně zapomenout. Ale my máme víru, že jsou odpuštěny, pokud to
myslíme upřímně. Pokud to ti „pánbíčkáři“ nemyslí upřímně, tak
je zpověď stejně neplatná. Ale to nikdo nikomu neřekne, to je ve
svědomí.
Závěrem: Na toto téma je hodně moc co psát. Nikdo by se neměl do nikoho
navážet, každý má právo vyjádřit svůj názor, ale nikdo nemá právo
svůj názor nikomu vnucovat. A pokud „nevěřící“ máte proti
„věřícím“ nějakou zášť nebo cokoli, buďte lepší než oni a
povzneste se nad věci, které vás pobuřují. Určitě je kolem vás spousta
věřících, kteří třeba právě souhlasí s vámi a nesouhlasí s oním
„pámbíčkářem“. Takže nás neházejte do jednoho pytle, já a mnozí
další to také neděláme. Ti, co vás chtějí o něčem přesvědčit, to
jistě myslí dobře, ale naneštěstí to dělají špatně. Přesvědčovat by
měly činy, ne slova. Rozdíl mezi dobrým věřícím a dobrým člověkem je
pouze ve víře, v ničem jiném. A rozhodně není pravda, že neznabozi
přijdou do pekla, jak bývá z úst některých věřících slyšet. Všechny
nás čeká po smrti to samé, jen podle mého názoru, „nevěřící“ to
mají tady na světě těžší. Ti skutečně celý život rozhodují jen sami
za sebe, věřící spoustu situací „vkládají do rukou Božích“ a pak
mohou spát klidněji, přestože na venek jsou v tom oba stejně.
Moc se omlouvám za tak dlouhý text, doufám, že bude pochopen všemi
čtenáři a všem přeji smír!
0 Nominace Nahlásit |
Víceméne se všemi názory souhlasím, ale napadá mě ještě jeden druh lidí, kteří útočí na věřící: Víra je obecně spojována také s pokorou a odevzdaností, což si někteří jedinci mohou přeložit jako slabost a proto se do věřících navážejí – cítí snadný cíl pro léčení si svých komplexů a tak jsou zlí. Setkal jsem se s tím. Tihle lidé ale samozřejmě také potřebují pochopení, protože je k tomu vede nějaká jejich bolest, ale to už vlastně s otázkou nesouvisí…
0 Nominace Nahlásit |
Teryle, podle svých příspěvků jste velmi inteligentní mladá žena a snad i nadějná novinářka. Zadala jste otázku, která dle četnosti reakcí vyprovokovala k odpovědi valnou část účastníků těchto stránek. Ale nyní zde chybí ta správná třešinka na dortu. Logicky byste přece měla na tuto přehršli názorů patřičně a ihned reagovat! Proč mlčíte, chybí Vám snad zatím ta důležitá část novinářského umění – přijmout patřičný závěr přijatelný pro širší veřejnost? Snad malinko provokuji, ale věřte, že jen z přirozené zvědavosti na Vaše z odpovědí dedukované pocity.
0 Nominace Nahlásit |
Lidé se nemění. Každá mladá víra je málo tolerantní vůči ostatním. Teď je moderní nebýt věřící a tak se z toho stalo nové náboženství s nulovou tolerancí.
Zdroj: pknewshop.cz/zdravi
0 Nominace Nahlásit |
mila terryle,
sama sis odpovedela uz v te otazce – na kazde strane se najdou zabednenci,
neschopni tolerovat nazor toho druheho. ja osobne jsem se ale naopak setkal
s daleko agresivnejsimi utoky ze strany vericich, proti tem ostatnim. muj nazor
je, ze pokud existuje nejaka cesta ke spokojenemu a prospesnemu zivotu, urcite
nevede pres netolerantni nabozenstvi jako je krestanstvi nebo islam a jsem
nesmirne rad, ze nejsem nijak svazany ani jednim z techto jmenovanych
myslenkovych smeru. nicmene temihle tematy uz se zabyvaly daleko chytrejsi hlavy
nez my tady vsichni dohromady a nevyresily vubec nic :) takze je zbytecne se
tady o tom bavit.
0 Nominace Nahlásit |
Tady je o vás pravda:
http://www.youtube.com/watch?v=Ukj_cZcB4c0&NR=1
a ještě tohle:
/www.youtube.com/watch?v=BNEclgQFDNg
Když to tak tady čtu, tak si myslím Terryl, že jste mladý člověk
který se snaží o sobě a okolí přemýšlet a hledat odpovědi na chování
svého okolí. Když se trochu oprostíte od toho, že lidi se naváží do
náboženství a věřících a porozhlédnete napříč společností,
postřehnete, že se navážíme pořád do něčeho a někoho. Jednou jsou to
věřící, příště myslivci, či rybáři, zas jindy pejskaři, ekologové,
zemědělci, řidiči, lékaři, … . Zpravidla ale podnětem k těm
negativním postojům bývá několik jedinců podle kterých potom okolí
hodnotí celé to které společenství lidí.
Řekl bych, že je dobré své okolí sledovat a nebýt k němu pasivní.
A řekl bych, že budete jedným z mnoha mladých kteří se snaží tu naši
společnost posunout o kousek dál (alespoň soudím podle aktivity okolo
památníku). Takže na negativa z okolí si nechte úsměv v tváři, mnozí
z nás v okolí už lepší nebudeme, naše spokojenost je na vrcholu když si
najdeme svého soupeře který je vším vinen.
Já už se odhlásila,ale tahle diskuse mě teda dostala.Všechno je o toleranci,jestli je někdo věřící,neberme mu to.Jestli je někdo ateista,nevnucujme mu svůj názor.já osobně jsem nevěřící,ale otázka vyšší moci je pro mě osobně otevřena.A pokud se tady budeme přít kdo z koho,je celá tato debata s prominutím k hovnu.Já už teda můžu jenom diskutovat a došly mě i palce.
Verit.. neverit.. Ja osobne jsem ateista. Ovsem nemohu nepripustit, ze neexistuje (krasny trojity zapor :)) cosi jako Buh. To je neco, na co pravdepodobne nikdy neprijdeme. Nekdo to nazyva „nahoda“, nekdo „buh“, nekdo „zasah mimozemstanu“, nekdo „chybou v matrixu“ :) Kdo ma pravdu? To se pravdepodobne nikdy nedozvime. (A pokud ano, pak zase nebudeme vedet, jestli je neco nad tim, co nas udajne ridi.) Nemam rad ty lidi, kteri tvrdi, ze jen jejich nabozenstvi je spravne a ostatni proste nemaji pravdu. Pripadne ‚vedecky‘ nazor – pro vsechno existuje logicke vysvetleni, jen to veda jeste nedokazala. Oboje strany proste „musi“ pripustit opak, prestoze si mysli, ze jejich vira je spravna. Za coz se ovsem stavim je, ze vetsina nabozenstvi zije na tradicich, ktere mnozi lide berou vazne. Pokud by tomu tak skutecne bylo, tak vsichni lide skonci v pekle :) (Ja jsem ateista = a prestoze vedu spravny zivot, snazim se pomahat ostatnim.. prijdu dle krestanstvi do pekla, protoze nejsem pokrten Smile ) Na druhou stranu, vsechna hlavni nabozenstvi uznavam, protoze pokud se jimi clovek ridi (pozor – i spravny muslim respektuje jina nabozenstvi! Jenze bohuzel dnes existuje spousta fanatiku..), je svet lepsi, vira lidi odedavna posiluje a kdyz uz nemaji komu jinemu by se sverili, sveri se proste Bohu. Co se tyce Bible (…) a obecne krestanskeho destatera, je to obdobne zakodovano ve vsech virach i v nasich zakonech Ceske Republiky. Je dle meho nazoru smutne, ze spousta lidi bere Bibli za naprosto pravy zdroj, ktery ma rozhodne pravdu. Ja osobne si z pohledu ateisty myslim, ze nektere zaklady ma realne, ale prevazna vetsina je fikce uzpusobena k nabozenstvi. Co je pravda se ovsem pravdepodobne jiz nikdy nedozvime. Popisoval jsem ted krestanstvi, k nemu mam nejblize (co do znalosti), ale predpokladam, ze to bude ve vsech nabozenstvich stejne. Tak jak tak, jsem ochoten pripustit pravdu jinych, ale prijmu ji za svoji jedine tehdy, az mi onu pravdu dokazou, do te doby zustavam ateistou.
Take se mi nelibi, ze se spousta lidi do vericich navazi. Duvod je ten, ze maji spatnou predstavu o tom, co znamena „byt verici“. Verit v neco vyssiho neni spatne, spatne je vsechno na nej svadet a prestat logicky uvazovat. Dokud nenastane situace, kdy si dany clovek o konfrontaci primo rika (provokuje, vsem vnucuje sve nazory, apod.), pak jsem radeji pro to, aby clovek radeji taktne mlcel a nebral mu jeho nazory (v obou pripadech – jak ja z pozice ateisty, tak on z pozice vericiho).
Něco o tom vím. A mnoho věcí nevím. Je to moje věc. Když je dnes možnost hledat, proč nehledat? Jestli mě některá fakta nestačí, hledám dál. Jsem odpadlík který se chce vrátit k pravdivému učení a ke zdroji. Mám odpor k rannímu vstávání o víkendu, natož jít do shromáždění. Takže můj kostel je internet. Něco co zde vykoumáme už nejednou na světě bylo. Možná opravdu nejsme zvířata. Proč nebádat ve studnici historie, v podivné Knize o vztazích, příčin a následků, v něčem co je jednoduše pochopitelné? Když nevím že mám na 100 % pravdu tak je to víra? A co oficiální vědecké vysvětlení o kterém pochybuji? To je také víra. Lidé nejsou vědci. Nepotřebuji víru použít ke společenskému prospěchu. Chci pochopit a vědět co se na mé planetě kdysi stalo, jaký je vývoj ale namísto toho je mě předkládán guláš všeho možného. Ze zpráv se nic kloudného nedozvím. Z televize jsem se nic nedozvěděl. V rádiu je nic. Nikde není nikdo kdo by se zaobíral fakty a používal je. Ne fakta kdo koho + Lady Gaga nebo styl Lolita a války. Ale potřebné informace o světě. Proč bych nemohl být zmanipulovaná ovečka ze stáda? Vždyť i nevěřící jsou zmanipulovaní svými myšlenkami. Navíc nechci vše vidět černobíle; na světě jsou lovci a sběrači. To nestačí. Podle dosavadního „hledání“ jsem vyčetl kdo bude chtít řídit svět a bude to politicko-církevní zřízení. Tedy něco podobného co už kdysi fungovalo. Těm se vyhnout a nestat se stádní ovcí. Zpráva lidem prostřednictvím Slova Božího je jasná, úkol není těžký, tam můžou najít měřítko osobní svobody. Dnes jsem slyšel vtipnou větu; když hodíte žábu do horké vody, žába vyskočí ven. Když ji hodíte do vlažné vody a zahříváte ji k varu, žába tam zůstane. O čem to je nechci psát.
Ano, v environmentalistice se to nazývá „syndrom vařené žáby“. Dle vašeho článku je snadné si odvodit, jak si onen syndrom vykládáte. I tak to lze pojmout. A určitě máte pravdu. Ale také jak píšete, nic není jen černé ani jen bílé 🙂.
Terryle jste moc mladá aby jste mohla dělat nějaké závěry.
Pocházím z malé vesnice na Šumavě. Celá vesnice byla věřící a chodila
do kostela.
Bohužel ti co se nejvíce modlili a křižovali
byli povahově jedni z nejhorších lidí s tolerancí k nevěřícím nešlo
kalkulovat. Někdy šlo téměř o život. Komunisti na to zas takový vliv
neměli i když samozřejmě na útlumu víry mají hlavní podíl. Jestli byl
ale někdo věřící, věřícím zůstal i kdyby se komunisti stavěli
na hlavu.
Dnes je to také zdeformované. Úpadek morálky a kázně je vyvážován
jakousi mírou víry !!
Pokud by to mělo fungovat tak jak hlásá víra
tak by se to mělo vyvíjet ve společnosti jinak, méně násilí, vražd a
nenávisti.
Bohužel opak je pravdou.
Mosoji, díky za moc zajímavý postřeh – jak říkáte, jsem mladá a tohle jsem nikdy nezažila. Jasně, ten rozpor v chování u spousty „křesťanů“ bohužel je a bude a těžko s tím co dělat. Ale ono to bylo možná i tím, že víra byla vlastně povinná a daná rodinou, výchovou, životním stylem – nebylo to vlastně vaše svobodný rozhodnutí, ale byli jste do toho hozeni a vlastně jste si na pobožnej život zvykli, i když jste tomu vlastně možná doopravdy nevěřili… a ani se podle toho nechovali. Kdežto dneska, kdy je víra víceméně svobodným rozhodnutím, mi přijde, že se lidi (aspoň ti mladší) chovají líp – pokud někdo dojde k závěru, že něco je, že je Bůh a že v něho chci věřit podle pravidel nějakýho náboženství, pak se podle toho i jakštakš chovají… aspoň co se základů – Desatera – týče.
Oj oj oj, Terryle, zase provokujete.
Kde žijete?
Mladí se vůbec nechovají líp (nechytejte mne zase za slovíčka,
samozřejmě, že ne všichni), nejraději by starší generaci zahrabali pod
zem (prostě zavazí, chodí pomalu, obsazuje sedadla v metre a pod. – to
jsou úplně vážne názory mládeže!), celá generace si myslí že svět
čeká na ně, ukončí školu, budou sedět v kanclu a surfovat po youtube a
brát 40.000.
Promiňte, tato generace mladých je plná drzých spratků s marihuanovým úsměvem.
Nevěřím, že je bude chtít spasit nějaký bůh, leda by to byla Kálí.
Asi se pletu, ale nevidím, vážně nevidím žádného mladého člověka, který by desatero ctil, úcta mladších ke starším není, výtržnost na každém kroku (rozkopat popelnici jen tak pro radost? – běžný jev), zodpovědnost žádná (no jo, to je ten dnešní spůsob života, všechno hned a teď).
Spíš mám pocit, že podle desatera se chová víc nevěřících (ve Vašem ponímaní) jak věřících, protože vědí, že jim nemá kdo „hříchy“ odpouštět a podle se toho také chovají, vědí, že sa nemůžou schovávat za nějaké rozhřešení a pár zdravasů.
(mi vadí, že nevidím celý text, takže to možná ještě doplním).
Doufám, že se zase nezačnou prodávat odpustky !
Vůbec, teď když to píši, začínám se divit, že s tím ještě někdo
nepřišel.
a podobné hovadiny se vrátí. http://www.znamenicasu.cz/biblicka-proroctvi-kdo-je-antikrist-daniel-7-kapitola/
v určitým smyslu to tak je.
Jasně, když se vyfláknu na přípravu ke zkoušce a proletím, tak by z toho
jen alibista a nebo poděs „obviňoval“ Boha – chyba byla ve mně. Ale
přes některý věci se přenýst nelze a nelze ani najít racionální důvod,
proč se to stalo… je selhání rezignovat na chápání a hledání důvodů,
když vám kupříkladu zemře někdo blízkej? Pak je možná v určitým
smyslu lepší rezignovat a nebabrat se v tom, co se stalo, vzít to třeba
i odevzdaně a pokorně s tím, že nevím, proč se to stalo, ale třeba to
mělo nějakej smysl, kterej zatím nevidím. Každá věc vás ovlivní a
někam vás posune… a co když něco fakt nejsou náhody?
Arygnoc: zapomněla jsem na to nejzásadnější – to, že kdysi kdosi udělal náboženství nějaký „špatný jméno“ – ať už honama na čarodějnice , rozdělením světa na „věřící a nevěřící“ nebo pedofilníma skandálama kněží… to je jedna věc. Ale pořád mi nepřijde fér podle chyb jednotlivců (ať je organizace jako taková kryla a omlouvala) soudit i jednotlivce…
Já Vám svou víru nenutím a říkám, nikdy bych si to nedovolila. Ale jestli je špatný pokusit se ji i vysvětlit..? No, pokud Vás i vysvětlení uráží, tak pak nemá smysl snažit se o věci dál diskutovat, jak říkáte.
Ale v té věci dotěrnosti musím fakt oponovat – dneska už velká část věřících dotěrná fakt NENÍ. Protože když se dva věřící lidi znají delší dobu, kamarádí se a až po nějaké době s údivem zjistí, že jsou oba vlastně věřící… tak to s tou dotěrností nebude tak žhavý. Jinak by si to přece museli sdělit už dřív…
osobně proti víře nic nemám, je to každého věc.
Osobně si myslím ,že každý má svého lara, ale to neznamená, že mám
právo – můžu svou víru vysvětlovat.
Jiné je vysvětlovat jistoty (třeba Archimedův zákon), ale víru?
Vidím tady jedinou cestu, kdy je možné víru (vy jste to tak nazvala)
vysvětlovat – pokud se najde někdo, kdo Vás oslovi „a v co to vlastně
věříš“, tak je možné svoje vnitřní „já“ mu prezentovat (neplést
si se sociálnimi [a jejda, jaké tam je i/y] postoji, třeba přátelstvím,
kolegialitou, ale i láskou), ale jinak by jste se měla řídit tím, co je
druhá strana ochotna přijmout – jinak druhá strana (konfliktu,
konfrontace, debaty, vztahu, …) strácí motivaci (nechce být
přesvědčována). A to může být i rána „víře“ (vždyť já mu/ji
chtěla dobře!)
Já vidím tu hranici mezi tím, na co máme a nemáme právo, mezi
vysvětlením a přesvědčováním. Vysvětlit ještě můžeme –
v případě, že se někdo zeptá, nebo i v případě jakéhosi
„sebeohrožení“ – pak jde o určitej druh obhajoby.
Anebo takhle – já mám právo svou víru vysvětlovat, ale kdokoli další
má právo moje vysvětlení odmítnout a já to musím respektovat. Ale stejně
jako já musím respektovat jeho odmítnutí, tak by on měl respektovat můj
prvotní názor. Jaj, to jsem se do toho zamotala a možná i argumentuju
kruhem, fuj.
Ad vysvětlení jistot a víry – myslím, že vysvětlovat se dá úplně všecko. I víra z něčeho většinou vychází, takže se dá svým způsobem vysvětlit.
A moje víra rozhodně nikterak netrpí tím, že se mi nepodaří o ní někoho přesvědčit :o) Schopnost věřit není dána každýmu a to, že to je dobrá cesta pro mě, neznamená, že to je cesta pro každýho. Spíš si dávám obrovskej pozor, abych nikoho třeba i náhodou přesvědčovat nezačala – moc dobře to znám, patřím spíš k těm „skrytejm“ věřícím a taky mě ukrtuně točí, když mi ti „otevření“ tvrdí, jakou dělám chybu a jak se za víru nesmím stydět a jak ji musím šířit. Br, br, to ne. Ale ono se v rozhovoru většinou dost dobře pozná, jak to druhá strana bere a jestli je ochotná o věci diskutovat nebo přemýšlet.
cituji: já mám právo svou víru vysvětlovat.
Jistě. Pouze tomu, kdo je ochoten Vaše argumenty vyslyšet. Ne je tzv. šířit.
arygnoc:
zrovna na Vás jsem myslela, když jsem otázku pokládala…
Jasně. Uznávám, že církev udělala děsnou spoustu chyb, ne všecko je
správný a v historii bylo náboženství bráno spíš jako druh moci… ale
dneska už se to posouvá fakt někam jinam, aspoň podle mých zkušeností.
Mezi věřícíma se pohybuju a potkala jsem snad jedinýho mladýho člověka,
kterej se choval fakt fanaticky a cpal to všude kolem horem dolem – což je
zanedbatelnej zlomek z toho počtu věřících, co jinak znám.
Každopádně mě těší, že znáte „naše“ „nečiň druhým, co
nechceš, aby oni činili tobě“. Ale ono to vlastně nemá až tak co dělat
s křesťanstvím, to by měl být univerzální návod pro život… vždyť
to by nám bylo, kdyby se tím všichni řídili, ne? Já se teda snažím. Ale
občas je to fakt těžký a člověk má pocit hroznýho plýtvání energií a
nervama, když vidí, jak se ostatní chovaj úplně jinak… pak se ptá „a
proč já se vlastně snažím“.
maslím, že dávate dohromady dvě diametrálně odlišné věci – víru
a náboženství.
Jedno je omyl a druhé zločin, prosím, nespájejte to.
No, jedno lepší než druhý :)
Myslíte, že jsou diametrálně odlišný? Já bych řekla, že spolu úzce
souvisej. Asi tak – náboženství je standardizovanej způsob, jak
vyjádřit určitej druh víry… (kruci, to zní vědecky :))
Vy si ale furt protiřečíte, řekla bych… před chvilkou jste tvrdil, že
netvrdíte, že Bůh není – a teď říkáte, že víra je omyl.
No, a náboženství zločin – tak kategoricky bych to netvrdila, spíš bych
řekla, že náboženství hodně často bylo, je a asi i bude zneužito ke
zločinům. Ale taky se v jeho jménu dějou i dobré věci (charita apod),
takže není fér náboženství jako instituci šmahem označovat za
zločin…
Ano, to co se dělá špatně všichni přemýlají, ale všechno to, kde všude pomáhá – např. v rámci zmíněné charity, ale nejen té, to už se tak nevidí. Možná proto, že se tím církev nevychloubá. „V rámci pomoci na Haiti (nevěděla jsem jaké i/y, tak podle wikipedie "i“) jsme poslali xy milionů.."
jinak, ne tak složitě (co už mám dělat):
víra (ta moje) je založena na skušnosti, skušenosti mojí a generací lidí
přede mnou (třeba to slavné Polívkovo řčení, jak ženě svého právnika
vysvětluje, že věří, že má pi.u, i když ji neviděl), víra v Boha
(všeobecně) je založená na [podčárknuto, tlustým
písmem]předpokladu[/podčárknuto, tlustým písmem] (existence něčeho,
někoho empiricky nepoznaného), je to víra v nepoznané (a co když je
zlé?).
A náboženství? Manipulace vykladačů (hm) víry s (ubohými)
věřícími.
Drap | 8236 | |
led | 4073 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2779 | |
zjentek | 2728 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |