Avatar uživatele
toxino007

Škodí autu startování bez spojky?

Dobrý den mí rodiče odjakživa startují bez spojky a není v tom poznat rozdíl. Proč se vlastně má startovat se spojkou? A škodí autu startování bez spojky? Děkuji za odpovědi
odpovědi.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? odik, anonym před 3381 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
gecco

Pokud startuješ bez spojky (vyplá spojka) – nezatěžuješ startér tím, že by musel kromě motoru roztáčet i převodovku (zvláště při nízkých teplotách je zatuhlý olej).
Na druhou stranu při startování se zmáčknutou spojkou zase zatěžuje spojkové ložisko…
😉
Osobně startuju vždycky se zmáčknutou spojkou – a některá auta ti ani jinak startovat nedovolí…
😉

Upravil/a: gecco

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ReHu

Většinou startuju se spojkou.
Ale souhlasím s gecco.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cukrar

toxino, stejná otázka je na každé poradně, vždy se odpovídající nedohodnout. Ani nemůžou, páč každý má svoji pravdu a svůj zvyk.
Proč se má startovat bez spojky? Páč když zapomenete na rychlost, tak auto cukne a naboříte. Když je silný mráz, motor lehčeji nastartujete.
Jinak principielně je jedno, zdali mačkáte spojku či nikoliv.
Když si ohlídáte zařazenou rychlost, v zimě máte dobrou baterku, nic se nestane…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Autu ne , ale baterii ano. Ta rozdíl pozná. Jinak viz. gecco.

Budeš startovat tak dlouho až zapomeneš že tam máš rychlost a nastartuješ.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
HonzikPernik

Startujte zásadně se spojkou, vozidlo se zajišťuje zařazením prvního rychlostního stupně, v případě, že budete startovat bez spojky, auto poškubne jako potrefená husa a chcípne!!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
NexDroid

Pro případ, že by jsi měl omylem zařazenou rychlost, odlehčuješ tím startéru a baterce. U některých vozidel ale nikdy nesmíš startovat s vyšláplou spojkou. Prakticky všechny vozidla s posilovačem spojky na principu hydropneumatického posilovače. Ve spojkovém válci je pístek, z jedné strany tlačí kapalina, z druhé se žene tlakový vzduch od kompresoru. Když sešlápneš spojku při vypnutém motoru, membrána se protrhne, vyteče brzdovka a ten den už neodjedeš.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
cukrar

Už dlouho jsme nečetl takový blábol, jako je popis protržení membrány.
O jakém vozidle to píšete?

před 3380 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek