Avatar uživatele
mikik

Jak poznám, že mám v autě špatnou spojku? Kde má spojka správně zabírat?

Prosím o radu, jak poznám, že mám špatnou spojku. Mám Opla, najeto 150 000 km. Spojka zabírá až dole, není to konec její životnosti. Auto jsem koupil, když mělo 120 000 km. Kde má spojka správně zabírat? Za odpovědi předem děkuji.

Zajímavá 0 před 2732 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Souhlasím s gecco-m, opotřebovaná spojka vypíná při sešlápnutí v horní poloze, případně pak začíná „prokluzovat“ i bez sešlápnutí po prudším přidání plynu a ve stoupání. Zřejmě jde o vadné seřízení, případně o zavzdušnění hydraulického systému, který se dnes většinou používá. Takže nejlépe do servisu, nebo šikovného automechanika.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
gecco

Obvykle, když je spojka na konci své životnosti, zabírá úplně nahoře…
😉
Což ale neznamená, že tvá je v pořádku – zajeď si do servisu a nech ji zkontrolovat a seřídit polohu pedálu (správně by měla zabírat někde okolo poloviny zdvihu)…

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cukrar

mikik, špatná spojka se pozná, že zabrzdíte ruční brzdou, zařadíte vyšší rychlost a s plynem uvolníte spojkový pedál, ale nerozjedete se, páš spojka prokluzuje. Špatně seřízená spojka se pozná, že ani s vyšlápnutou spojkou nelze zařadit.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
NexDroid

Ještě doplním cukrar-e, zatáhnete ruční brzdu, otáčky okolo 2 tis., rychlostní stupeň 3 a zkusit pomalu pouštět spojku. Je-li lamela dobrá, motor se bude dusit a eventuálně chcípne.

Záběr spojky by měl být plynulý od zhruba poloviny chodu pedálu.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek