Prosím o radu, jak poznám, že mám špatnou spojku. Mám Opla, najeto 150 000 km. Spojka zabírá až dole, není to konec její životnosti. Auto jsem koupil, když mělo 120 000 km. Kde má spojka správně zabírat? Za odpovědi předem děkuji.
Zajímavá 0 před 2749 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Souhlasím s gecco-m, opotřebovaná spojka vypíná při sešlápnutí v horní poloze, případně pak začíná „prokluzovat“ i bez sešlápnutí po prudším přidání plynu a ve stoupání. Zřejmě jde o vadné seřízení, případně o zavzdušnění hydraulického systému, který se dnes většinou používá. Takže nejlépe do servisu, nebo šikovného automechanika.
4Kdo udělil odpovědi palec? cukrar, mikik, gecco, BergySeltzer
před 2749 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Obvykle, když je spojka na konci své životnosti, zabírá úplně
nahoře…
😉
Což ale neznamená, že tvá je v pořádku – zajeď si do servisu a nech
ji zkontrolovat a seřídit polohu pedálu (správně by měla zabírat někde
okolo poloviny zdvihu)…
3Kdo udělil odpovědi palec? cukrar, mikik, BergySeltzer
před 2749 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
mikik, špatná spojka se pozná, že zabrzdíte ruční brzdou, zařadíte vyšší rychlost a s plynem uvolníte spojkový pedál, ale nerozjedete se, páš spojka prokluzuje. Špatně seřízená spojka se pozná, že ani s vyšlápnutou spojkou nelze zařadit.
0 Nominace Nahlásit |
Ještě doplním cukrar-e, zatáhnete ruční brzdu, otáčky okolo 2 tis., rychlostní stupeň 3 a zkusit pomalu pouštět spojku. Je-li lamela dobrá, motor se bude dusit a eventuálně chcípne.
Záběr spojky by měl být plynulý od zhruba poloviny chodu pedálu.
0
před 2744 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek