Prosím Vás, poslední dobou je v našem okolí na stále méně benzinkách k dostání benzín Special 91. Dnes jsem se svou Škodou 125 dojel k další takové. Před časem jsem zkoušel (nic jiného mi nezbylo, palivo nebylo) nalít do nádrže Natural 95 + aditivum, ale dopadlo to zle – motor začal zdechat, v servise to museli vyčistit a vyměnit svíčky.
Tak se chcu zeptat – je možné nějak levně motor Š120 předělat na benzín NATURAL (aby nebylo třeba aditiva).
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 5474 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Hezký den 😉
Tato změna by si pro Váš vůz vyžádala výměnu stávající litinové
hlavy motoru za novější – hliníkovou hlavu motoru, která má upravená
sedla ventilů tak, aby nedocházelo k jejich podpalování – nadměrné
opotřebení shořením z důvodu jiného složení paliva.
Záleží, jak hodně na svém voze lpíte – je mono použít hlavu motoru
z novodobější Š125, či 130 ovšem obojí si vyžádá úpravy vzhledem
k rozdílnému vrtání motoru – jiný průměr válců a pístů pro
tehdejší zvýšení výkonu novějších vozů.
Samozřejmě to ale je možné a řešitelné. Podle mě možná snažší by
byla výměna celé pohonné jednotky například ze Škody Favorit..
Vrakovišť jsou tyto motory plné, nestojí mnoho a získáte i větší
výkon.
V dnešní době již není třeba mít v technickém průkazu zapsáno
číslo motoru a tudíž je vše legální. na technické kontrole vám nemohou
absolutně nic říci a pokud ano, můžete zajít na úřad a nechat si číslo
fyzicky vymazat. Posléze na Vás nemůže ani stanice STK.
0
před 5474 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Do speciálu se přimíchává daleko největší množství ekosračky, která se Vám usazuje.Také se přimíchává myslím draslík místo olova. Je možné, že nalitím čistšího a kvalitnějšího benzínu jste rozpustil úsady a tím pádem se zacpaly trysky.
Můžete zcela bez obav tankovat jakýkoliv benzín s oktanovým číslém
91 a výše.
Aditiva nejsou nezbytná, dá se jezdit i bez nich.
Slouží k ochraně sedel ventilů, ale i bez nich se dá nalítat
50 000Km.
Předělat na „bezaditivovaný“ benál lze tak, že by se navařila TVRZENÁ
sedla z jiné hlavy, nebo dát jiný motor.
Doporučuji brát kvalitní benál u jakštakš snad důvěryhodných
čerpacích stanic.
0
před 5474 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
a pozor!!! dulezita vec!! U znackových benzinek davaji ruzne prisady na cisteni palivove soustavy a jak se to dostane do nadrze plechove vse se uvolni a trada do karborace. Ale vyresi to papirovy filtr na hadicku pred karbec. Jinak 95 okt. benzin pro skodu neni zadny problem!!! jen doporucuju pridat adetiva a predejit tak podpaleni ventilu. Upravy bych nedelal dokud to drzi pohromade. Zatim Dejv
0
před 5473 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Já osobně bych koupil nový motor je to výhodnější, úspornější, výkonější.
0
před 5471 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Já osobně bych tam šoupnul motor z Favorita a je klid. A nemusite hledat 91ku.
0
před 5471 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek