Obecně je to kloub, ve kterém se pohybuje řadicí páka a ze kterého vychází jedna nebo dvě řadicí tyče nebo lanovody k ovládání převodovky. Také se tímto pojmem označuje mechanismus převodovky, který převádí pohyb tyčí nebo lanovodů na pohyb řadicích vidliček.
0 Nominace Nahlásit |
kulisa je kus plechu na podlaze vozu s výřezy, ve kterých se pohybuje
řadící páka směry a v rozsahu,který je potřeba a který je povolen. Má
shodný tvar s nákresem na hlavici řadící páky,který nám říká,kterým
směrem je daná rychlost,tedy 1,2,.....Z /R/.Kdyby tam nebyla,tak bychom
řadili něco jiného,než chceme,nebo vůbec nic. U starých vozů byla
řadící páka vyvedena přímo z převodovky za motorem /vpředu/ do kabiny
vozu.Nebylo proto nutné takový plech do podlahy vozu dávat a kulisa byla
umístěna přímo v převodovce i když neměla výše uvedený tvar. Mohla
to být různá pravítka s výřezy,které pohyb páky
vymezovaly.Z vozů,které ještě běhají,je to ještě někde Š 1202 ale
určitě klasická dodávka 1203 /převodovky mají shodné/
Proto se někdy pojem kulisa používá pro celou soustavu pákového převodu
sloužícího k řazení.
U motocyklů je kulisa zpravidla přímo v převodovce a je
řešena jinak.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 4661 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek