Avatar uživatele
Dochy

Jak je to se spotřebou v autě při zapnuté klimatizaci?

Jak je to se spotřebou klimatizace? Když jsem kdysi jel tuším s oktávkou (už je o nějaký čas), tak jakmile jsem zapnul klimatizaci, počítač ukázal zvýšení spotřeby o cca 0,6 l/100km. Spotřeba (toto navýšení) se neměnila bez ohledu na nastavení teploty vzduchu. Je to běžné chování, můj omyl, nebo teď už jsou klimatizace sofistikovanější a šetří pokud není třeba plný výkon?
Doplňuji:
Díky za odpovědi. Ale podle informací, keré jsem teď objevil, jsou dva typy kompesorů:
Spojkou spínané (ty o kterých tady mluvíme – zapnutá klima = zatížení kompresorem naplno)
Stáloběžné (běží pořád, ale elektronikou je jim nějakým způsobem?? řízen výkon – při vypnuté klimatizaci běží na cca 2% plného výkonu)
Bohužel, informace jsou stále poněkud kusé.
http://auto.id­nes.cz/test-klimatizace-0ez-/automoto.aspx?c=A120724­_144317_automo­to_fdv
(zejména diskuse pod článkem)
http://www.au­toklima.cz/kom­presory-autoklimatiza­ce.html

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: Dochy

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, suaeda před 4107 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Ano zvyšuje spotřeba až cca 1 l. Záleží na motoru a také výškovém profilu silnice. Když jedeš z kopce spotřeba je nízká tak jako tak.

Zatížení motoru klimatizací ( při jejím zapnutí) je stejné bez ohledu na teplotu, neboť klimatizace jede stále na plno a teplota výstupního vzduchu se reguluje přimícháváním teplého klapkou.
Doplňuji:
Tak já bych si tak úplně nebyl jistý, že stáloběžný kompresor celkově!! uspoří palivo.

  1. Kompresor se spojkou běží pouze jeli zapnutá klimatizace. Při vypnuté klimatizaci spojka kompresor oddělí a kompresor stojí. Tudíž není spotřebováván žádný výkon motoru na pohon kompresoru.
  2. U stáloběžného kompresoru se kompresor točí i když je klimatizace vypnutá stejně jako když je zapnutá. Tedy musí zákonitě spotřebovávat nějaký, byť asi malý výkon motoru.

Regulace výkonu chlazení je zde realizována regulací nátoku chladiva do kompresoru elektromagnetickým ventilem. Protože je ale kompresor zároveň chladivem mazán ( do chladiva se přidává olej) nemůže ani při nulovém výkonu kompresoru se točit alespoň bez minimálního množství chladiva. tedy další zátěž na motor. Takže já bych byl s tou úsporou opatrnější. Možná že je to výhodné v době zapnuté klimatizace, ale v době vypnuté klimatizace musí být zákonitě úspornější kompresor se spojkou, který se v té době vůbec netočí.

Nevím jaký vliv to má na životnost kompresoru, ale cena obyčejného kompresoru se spojkou je kolem ±20 000 Kč.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
cukrar

Samozřejmě že klimoška zvýší spotřebu, tak jak jste to popsal a správně rozvedl kolega mosoj.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

Mosoj: Jo, dík, s tím bych i souhlasil. Trochu moc neznámých a slušné info nikde. Zatím mám pocit, že oba systémy stále ještě mají co vylepšovat. Co takhle je zkřížit? „Stáloběžnej“ se všema výhodama + spojka 😉

před 4107 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Info je od kamaráda, který autoklimatizace opravuje se vším všudy.

před 4107 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Jo to si nestěžuju a jsem rád za info.
A s tím, že klimatizace je pořád připojená – v jednom z těch zdrojů uváděli zátěž cca 2% při „vypnutí“ souhlasím, že úspora je sporná (vzhledem k tomu, že velkou část roku klima není třeba).
Ale jako celek mi to pořád připadá trochu nedomyšlené, tak pořád doufám, jak mi někdo řekne, že XY už vymyslel dokonalejší systém, kterej do roka bude ve všech nových autech 😉

před 4107 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Já to neberu jako stížnost.

před 4107 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek