Doplňuji:
No právě, a kolik to je – ty optimální otáčky? Zatím se řídím pouze
podle zvuku motoru.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? Miroslavst, BEAES, aramah, anonym před 5082 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Při otáčkách kdy je uveden nejvyšší kroutící výkon. Záleží na
postavení motoru. některé jsou víc na otáčky, jiné více na tah. Běžně
se uvádí 50 – 70% maximálních otáček, ale záleží na stylu jízdy,
dotahování motoru apod.
Jezdím tak, že motor musí „ševelit“ a přitom mám tak 1/3 přidáno a
včas řadit jak nahoru, tak dolu..
Doplňuji:
U mého motoru je největší kroutící moment okolo1800 otáček, ale lze ho
vytočit skoro na 5 tisíc. Nejčastěji jezdím okolo 2 –2500 otáček (to
už na dálnici běží přes 140km/hod) tak aby se motor nedusil (třeba
přidat do kopce naplno místo přeradit na nižší stupeň). Takže pokud se
řídíš podle sluchu, že motor běží z lehka asi ve středních
otáčkách, tak je to v pohodě. Víc má na spotřebu vliv styl jízda brzda
plyn apod., dlouhé prohřívání motoru na místě, zbytečně zapnutá
klimatizace, podhuštěné pneu, střešní nosiče,, zbytečný náklad
(tchýně ať jede vlakem) a manžel, přítel z hospody může po svých ne
ho vozit.
Upravil/a: venkovan
0 Nominace Nahlásit |
Nezáleží jestli je to diesel nebo benzín. Nejnižší spotřeba je při
optimálních otáčkách.
Žádná brzda-plyn.
0 Nominace Nahlásit |
To nelze konkrétně říct, záleží na autě, každé je jiné, dejte na svoje smysly, hlavně ho nežeňte do moc vysokých otáček.
2Kdo udělil odpovědi palec? Miroslavst, ReHu
před 5082 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jenom chci uvést osobní zkušenost:souhlasím s tím,že optimum je někde mezi 1500–1800 otáčkami,ale záleží na terénu.V kopcovitém bude spotřeba vždy vyšší než na rovině.Také záleží na plynulosti jízdy:žádné prudké rozjezdy a brzdit co nejméně.Také například dlouhý chod motoru naprázdno(křižovatky)zvyšuje spotřebu.Nejmenší spotřebu zaznamenám vždy na delší trati s malým převýšením terénu.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek