Atmosférický tlak je 101325Pa, takto je definovaný, takže to nemá nic
s kolem společného.
Nejspíš si chtěl ale něco jiného, ale nevím tedy co, takže otázku zkus
přeformulovat.
Opravdu nechápu o co se snažíš. Jaký tlak vzduchu? Pokud vemeš duši od kola a necháš ji „otevřenou“, tak uvnitř bude stejný tlak jako venku, tedy atmosférický. Pokud ji začneš pumpovat, tak uvnitř zvyšuješ množství vzduchu, ovšem objem se nemění a tedy se uvnitř zvyšuje tlak. Většinou se tento přetlak udává právě v atmosférách, tedy kolikrát je tam vyšší tlak než normálně, popřípadě v barech, což je 100 000 Pa, čili podobně. Duše pak mají uvedeny právě svůj maximální přetlak, aby nepraskly.
Taky tvoje zadané veličny jsou nic moc, předpokládám, že výška je
průměr kola a šířka je šířka pneumatiky jakoby.
V tom případě z toho jde jedině spočítat objem nafouknuté duše a to
spíše jen přibližně.(Jde jen o dosazení do vzorce pro objem
torusu – Wiki)
Upravil/a: Quimby
2Kdo udělil odpovědi palec? mosoj, Nikinka202
před 3084 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit |
sou nato specialni přistroje neco jako na pleumatiki na autech
0
před 3084 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Quimby – diky, mam na mysli ten pretlak jak pises. Ano 26 palcu je prumer az po vnejsi okraj.
ano, ale ty meraky funguji na nejakem principu :D a na to se ptam Vas, dvornich radcu servru Odpovedi :)
Dovolím si tvrdit, že ses na to nezeptal. Ano, pracují na principu toho co tlak znamená – síla přepočtená na plochu. Princip by mohl nejvíce odpovídat klasické váze. Čili, že na počátku je nějaká deska podepřená pružinkou – působením síly(stoupnutím na váhu) se deska posune a zmáčkne pružinku. No a tento posun je už rovnou převeden na rafičku na stupnici, která ukazuje hmotnost. V případě pružinky tedy stačí mít nějakou slepou odbočku v hadici, ve které je umístěn píst na pružině, na píst zvenku působí atm.tlak. Zevnitř v hadici je tlak jako v duši. Když se tlak v duši zvýší,dojde k nerovnováze sil a píst se posune, to se znovu převede na pohyb rafičky, která ukazuje poté tlak. Experimentálně pak není problém vytvořit odpovídající stupnici a správně to zkalibrovat, aby to ukazovalo správně.
Neřikám, že je to takto přesně uděláno v pumpičce, ale je to jeden ze způsobů jak to udělat.
Jediné co souvisí s velikostí duše je objem vzduchu, který je potřeba dodat k dosažení určitého tlaku.
No… nesouvisi. Jedinej kdo si mysli ze jo jses od zacatku ty 😉Pouze tlak musi byt primereny rozmerum pneumatiky a zatizeni kola.
Ne vždy. Zkrátka určitý rozměr pneu pro určité použití má předepsaný nějaký doporučený tlak. A jedna otázka je jaký tlak je vhodný, druhá otázka jak máš kolo opravdu napumpované.
Princip tlakoměru: http://cs.wikipedia.org/wiki/Manometr . Malá zvláštnost tlakoměru na měření tlaku v pneu je ta, že naměřený přetlak zůstane zobrazen i potom, co je tlakoměr odstaven od měřeného tlaku a je nutno ho vynulovat pomocí tlačítka.
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2650 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1357 | |
led | 1356 | |
aliendrone | 1181 | |
zjentek | 1077 | |
Kelt | 1014 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |