A který plyn máš na mysli? PB je pro přestavbu nejjednodušší a nádoba není pod velkým tlakem. Tedy investičně nejjednodušší a nejlevnější, PB má ± poloviční cenu než benzín, ale auto zvadne (nemá ten výkon). Po 100 – 200 tis. ujetých km se investice vyplatí. Zemní plyn (CNG) je ještě levnější, ale nádrže jsou už pořádné tlakové nádoby a drahé. Moc čerpacích stanic zatím není. Obě dvě řešení neznamenají žádné řešení, emise CO2 tady jsou pořád a jsou srovnatelné. A pak je tady ještě pohon na vodík, sice jedinou emisí je voda, ale zatím způsob prakticky nepoužitelný.
Upravil/a: Kepler
0 Nominace Nahlásit |
Mám auto na plyn. Měl jsem vždy auto na plyn a pokud unie nezkazí cenu,
tak i mít budu. Jezdím za 1kč/km, někdy i méně, s přívěsem za autem
samozřejmě více, ale vždy levněj než na benzín. U nás plyn zdražili,
teď stojí 11,50kč/l 🙂 🙂 a spotřebu 8,5–9l/100km.
Nádrž rozhodně doporučuji toroidní, tedy místo rezervy.
V případě více info napiště do zpráv.
0 Nominace Nahlásit |
Dnes jsem o tomto, shodou okolností, mluvila v autoservisu.
Říkal, že motory pro plyn nejsou stavěné a je i dražší servis,
přestavba vyjde na 20 až 25 tis, u bazarových aut je hledisek víc.
Nedávno (ukazovali v TV), že auto na plyn bouchlo. Myslím ale, že tam bylo
něco špatně udělaný.
Obecně záleží na tom, kolik km najezdíš, aby se zvýšené náklady
vrátily ve formě levnějšího ježdění.
Taky vem v potaz parkování. S LPG nemůžeš parkovat např. v obch.domě v
„uzavřeném“ parkovišti. Parkuje se venku a ne všude je venkovní
parkování.
0 Nominace Nahlásit |
Velmi pozitivní. Zvláště pokud člověk více jezdí, tak jer investice brzy zpět a náklady na provoz jsou téměř poloviční.
0
před 3104 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
LPG: výhoda je o korunu levnější km jízdy. nižší výkon, jak
někteří tvrdí, nepozoruji.
nevýhoda omezení parkování, roční revize zařízení včetně výměny
filtrů a seřízení, platnost nádrže 10let (výměna cca.4tis). některé
vozy vyžadují přimazávání ventilů (tvrdí mechanici), takže 1 litr
aditiva na 10tis.km do zařízení, dražší emisní kontrola (měří se
spalování na LPG zvlášť).
závěr: do starého motoru bych to nemontoval (vlastní zkušenost), vyplatí
se pro vyšší nájezdy km., do všech aut to nejde namontovat.
0
před 3104 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek