Avatar uživatele
Meffinka

Jaky mate nazor na auta pohanena plynem?

Jake vyhody a nevyhody ma porizeni nadoby atd.. Dekuji 🙂

Zajímavá 0 před 3151 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

A který plyn máš na mysli? PB je pro přestavbu nejjednodušší a nádoba není pod velkým tlakem. Tedy investičně nejjednodušší a nejlevnější, PB má ± poloviční cenu než benzín, ale auto zvadne (nemá ten výkon). Po 100 – 200 tis. ujetých km se investice vyplatí. Zemní plyn (CNG) je ještě levnější, ale nádrže jsou už pořádné tlakové nádoby a drahé. Moc čerpacích stanic zatím není. Obě dvě řešení neznamenají žádné řešení, emise CO2 tady jsou pořád a jsou srovnatelné. A pak je tady ještě pohon na vodík, sice jedinou emisí je voda, ale zatím způsob prakticky nepoužitelný.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
tforro

Mám auto na plyn. Měl jsem vždy auto na plyn a pokud unie nezkazí cenu, tak i mít budu. Jezdím za 1kč/km, někdy i méně, s přívěsem za autem samozřejmě více, ale vždy levněj než na benzín. U nás plyn zdražili, teď stojí 11,50kč/l 🙂 🙂 a spotřebu 8,5–9l/100km.
Nádrž rozhodně doporučuji toroidní, tedy místo rezervy.
V případě více info napiště do zpráv.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
terry

Dnes jsem o tomto, shodou okolností, mluvila v autoservisu.
Říkal, že motory pro plyn nejsou stavěné a je i dražší servis, přestavba vyjde na 20 až 25 tis, u bazarových aut je hledisek víc.
Nedávno (ukazovali v TV), že auto na plyn bouchlo. Myslím ale, že tam bylo něco špatně udělaný.
Obecně záleží na tom, kolik km najezdíš, aby se zvýšené náklady vrátily ve formě levnějšího ježdění.
Taky vem v potaz parkování. S LPG nemůžeš parkovat např. v obch.domě v „uzavřeném“ parkovišti. Parkuje se venku a ne všude je venkovní parkování.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Velmi pozitivní. Zvláště pokud člověk více jezdí, tak jer investice brzy zpět a náklady na provoz jsou téměř poloviční.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

LPG: výhoda je o korunu levnější km jízdy. nižší výkon, jak někteří tvrdí, nepozoruji.
nevýhoda omezení parkování, roční revize zařízení včetně výměny filtrů a seřízení, platnost nádrže 10let (výměna cca.4tis). některé vozy vyžadují přimazávání ventilů (tvrdí mechanici), takže 1 litr aditiva na 10tis.km do zařízení, dražší emisní kontrola (měří se spalování na LPG zvlášť).
závěr: do starého motoru bych to nemontoval (vlastní zkušenost), vyplatí se pro vyšší nájezdy km., do všech aut to nejde namontovat.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek