Avatar uživatele
Chase

jaký je rozdíl mezi turbem a kompresorem ?

Doplňuji:
Do aut se dávají pouze šnekové turba ne ? Zdá se mi, že se víc používá turbo. Dává snad větší výkon než kompresor?

Upravil/a: Chase

Zajímavá 0 před 3966 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

Obojí je obecně kompresor. Turbo je ale lopatkový axiální nebo radiální.
Potom jsou ještě kompresory objemové ( pístové). Těch neobjemových je víc druhů šnekové a pod.

Doplňuji:
Mezi dmychadlem a lopatkovým kompresorem není v podstatě rozdíl. Jejich výkon záleží u axiálních na počtu stupňů u radiálních na průměru a samozřejmě na otáčkách. Vím že se oba typy u aut používají ale to je již specifika jednoho odvětví. Dmychadla nebo lopatkové kompresory mají jednu velmi důležitou vlastnost , při uzavření výstupu z kompresoru neroste tlak do nekonečna, kdežto u objemových ano. To je hlavní rozdíl jejich vlastností.

Jak jsem se zde dočetl u auta se to rozděluje čím je ten kompresor ( chcete li čerpadlo) poháněno.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Pokud slovem „turbo“*) myslíš turbodmychadlo, je rozdíl v konstrukci.
Turbodmychadlo je turbínou poháněné dmychadlo – nechce se mi to ´opisovat´, takže třeba tady – http://cs.wiki­pedia.org/wiki/Tur­bodmychadlo – si počti podrobnosti, je poháněno výfukovými plyny.
Turbokompresor (opět si podrobnosti počti, třeba tady – http://cs.wiki­pedia.org/wiki/Tur­bokompresor ), je poháněn mechanicky (lepší činnost – bez prodlevy, ale zase spotřebovává výkon motoru).
___
*) taky by mohlo jít o kapelu – a to by pak bylo rozdílů více a výraznějších
😉

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
GoCars.cz

Vysvětlím trochu více „laicky“ 🙂 je to lepší než citovat nějaké odborné zdroje…

Turbo: Využívá část výfukových plynů, vesměs je u většiny automobilů s přeplňováním…jeho klasická charakteristika je tzv. kopanec do zad, kdy jde na autě jasně poznat, kdy turbo sepne naplno (většinou někde okolo 1950 otáček). Turbo navíc přináší (hlavně u benzínových motorů) zajímavý nárust kroutícího momentu, někdy ho dokáže až 4krát znásobit, oproti autu bez turba.

Kompresor: Je poháněn motorem (podobně jako třeba klimatizace, je napojen na klínový řemen). Jeho velkou výhodou je lineární zátah, v jednoduchosti řečeno, čím jde motor do vyšších otáček, tím více přidává i kompresor…tohle je také asi jedna z mála výhod oproti turbu, proto se také daleko méně montuje do aut, a řekl bych, že už je vidění opravdu minimálně.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek