Avatar uživatele
balca

K čemu jsou dobré rozbory vět v Čj ?

K čemu je dobré se učit v Čj rozbory vět,určování jaká je to věta(předmětná,pod­mětná.Na co se učit,že je to příslovečné určení místa,času,způ­sobu…na co to je ? Jaké je reálné využití v životě ? Krom toho,že to budu vysvětlovat svým dětem nebo že bych byl učitel :o)…
Proč se ve školách nezaměří na pravopis a na literaturu ?
Předměty jako je Fyzika,Přírodo­pis,Matematika,An­gličtina,Země­pis,Dějepis,IC­T…jsou potřeba,abychom měli všeobecný přehled,ale k čemu jsou rozbory vět ?
Doplňuji:
Bohemica

A jak by ses chtěl zaměřit na pravopis, když nebudeš ovládat větný rozbor?

No jednoduše,k tomu abych napsal Y,I nebo S,Z … nepotřebuji vědět jestli je to věta podmětná,předmětná a jaký to má vid a jestli je tohle doplněk nebo předmět :o)
Z diktátů mám většinou 1 nebo 2,ale tyhle rozbory mi to kazí…

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: balca

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? manon, SonsyMite před 4470 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

A jak by ses chtěl zaměřit na pravopis, když nebudeš ovládat větný rozbor?

2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym, anonym Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
tom004

V minulých odpovědích na podobné otázky,určitě najdeš potřebné.

http://www.od­povedi.cz/sear­ch?q=v%C4%9Btn%C3%BD%20r­ozbor
Doplňuji:
Toto byl můj příspěvek.Otázka se sice týkala existence počítačového program,který by větný rozbor uměl,ale:
" Každý by měl vědět jak se skládá věta,které slovo má jaký význam,kam ve větě patří,a jaký je vztah mezi slovy navzájem. Žádný počítačový program nikomu nic takového nevysvětlí. Na rozdíl od člověka,nemyslí. Dokázal by totéž,co zavedení kalkulaček ve školách. Z odpovědi jednoho žáka cituji: „Jak jsem to asi měl vypočítat,když mi v kalkulačce klekla baterie“. Jenom doplním,že se jednalo o sčítání,násobení a dělení řady čísel, s několika vloženými závorkami. Neplatí ani to,že je nám,větný rozbor, po skončení školy k ničemu.Každý text,který napíšeme,je srozumitelný právě proto,že víme kam které slovo ve větě patří.Mohl bych pokračovat,ale doufám,že to stačí".

Upravil/a: tom004

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
marijakes

Myslím si, že je docela zbytečné ovládat, zda je věta podmětná nebo přísudková. Pro pravopis by podle mne stačilo dobře určit, z kolika vět se souvětí skládá. v souvětí je velmi důležitá oddělovací čárka nebo spojkak, aby se nezměnil smysl souvětí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
bolak

Těžko říct, já se to nenaučil doteď a pořád dejchám.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
SteimlX

K tomu, abys měl dobré známky z čj a dovedl si odůvodnit větnou skladbu a nevyjadřoval se jak hotentot, navíc je to prostě zaběhlé.
Ale k tomu Ti lépe odpoví asi každý jiný, hlavně učitelstvo, které můj písemný projev zanechává prozatím kupodivu bez poznámek, za což jsem velice vděčen DD
Doplňuji:
Prosil bych kvalifikovaného pracovníka, pokud to zvládne v rozmezí psaného textu, aby provedl slovní rozbor mého příspěvku-včetně pseudosmajlů))

Upravil/a: SteimlX

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jmhad

rozbor věty je na dvě věci – na h a na nic.Za svůj život a ani při studiu na VŠ jsem tuhle věc nepotřeboval a dodnes ji nepotřebuji.Pro psaní stačí nějaká pravidla a cit.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
manon

Přestože to ve škole byla pro mne celkem oblíbená látka a nevadilo mi to řešit, dospěla jsem k přesvědčení, že některé věci – obzvláště ty druhy vedlejších vět – by patřily až na VŠ obor český jazyk. Nic by se nestalo.
Jenže pohnou ve školství něčím takovým, je bohužel snad nemožné :))

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Michal Kole

Ma základce jsme dělali větvé rozbory pořád každou hodinu, alespoň souvětí na tři řádky A5 sešitu.

A na střední jsme udělali 4 rozbory za čtyři roky.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek