Navrhuji malou výměnu názorů ohledně usměrňování dětí. Co delate se zlobivými dětmi, jak je trestate? Zabírá u vas nějaké to plácnutí po zadku, slovní domluvy a nebo zákazy televize, počítače atd…?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 5419 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
u nás na děti zabíra když jim to řeknu, ale už se i stalo že mě na poprvé neposlechly.když neposlechnou na podruhé a to už se zvýšeným hlasem pak nastupuje manžel který jim to řekne tak že jim to zopakuje zeptá se jich zda mě slyšeli co jsem jim řekla a když neposlechnou před ním a neudělají to pak jim dá na zadek
0 Nominace Nahlásit |
Tak to je strašně těžký takto ´obecně´ radit…
Já mám 8 letou dceru a mohu říci, že při její výchově se důsledně, což se mi nedaří 🙂 snažím např. o toto:
0
před 5419 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Hrozně záleží na věku a povaze dítěte ale také na tom, co provedlo nebo provádí.
Mám pedagogickou školu, takže teorií jsem si vyslechla hodně. Teď jsem rodič začátečník :) Mám téměř dvouletého syna a teprve teď vidím, nakolik je to opravdu v praxi – té domácí – jiné než v knížkách.
Snažím se především nejednat v afektu, což je neskutečně
těžké.
Většinu věcí, které dělá dítě špatně se snažím především
vysvětlit, proč je to špatně. Tedy pochopitelně, je-li to vysvětlitelné
dvouletému dítěti.
Zákazy jsou v našem případě ještě jako trest nepoužitelné, dvouleté
dítě nechápe, proč by kvůli jedné věci nemohlo dělat jinou.
Nemám nic proti tělesným trestům, pokud jsou přiměřené a spravedlivé.
Tedy tělesným trestem myslím ono zde již zmíněné plácnutí, nikoliv
bití hlava nehlava. Naopak, neposlechne-li dítě po několikátém
napomenutí, pak je to ten nejsrozumitelnější způsob.
Osobně si ani nemyslím, že je nutné měnit nějak zásadně způsoby usměrňování. Mezi extrémně tvrdou a extrémně liberální výchovou je celá škála možností. Co je potřeba změnit je postoj k dítěti. Dokud bude dítě rodičům naobtíž, pak je úplně jedno, jakou metodu zvolí.
0
před 5419 dny
|
0 Nominace Nahlásit |