Avatar uživatele
Galax

Dobrý den , mam na reklamaci právo?

Dobrý den, mam na notebooku 4 závady… mám právo dle zákona na vrácení peněz? zákon zde:

Práva kupujícího při reklamaci

Pokud kupující během prvních šesti měsíců od zakoupení výrobku zjistí, že výrobek je vadný, tedy není ve shodě s kupní smlouvou, má právo požadovat, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou – § 616 zákona č. 40/1964 Sb., v pl. znění.
Jestliže se vada projeví až po uplynutí šesti měsíců od koupě výrobku a jde-li o vadu odstranitelnou, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti.
Jde-li o vadu neodstranitelnou, rozlišuje zákonná úprava dva případy. Především jde o vady neodstranitelné, které brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady. Po výskytu takové vady má kupující právo dle svého uvážení buď na výměnu věci nebo může odstoupit od kupní smlouvy. Stejná práva má kupující i v případě, že se potřetí vyskytne tatáž vada, která již byla dvakrát záruční opravou odstraněna, stejně jako v případě, kdy se současně projeví alespoň tři různé odstranitelné vady, pro něž není možné věc řádně užívat.Pokud se na věci projeví neodstranitelné vady, které však nebrání řádnému užívání věci, může kupující kromě výměny věci a odstoupení od smlouvy požadovat přiměřenou slevu z ceny věci.

Během prvních šesti měsíců má tedy kupující vždy právo volby mezi výměnou věci, nebo její opravou, aniž by byly v zákoně stanoveny další podmínky. V následujících měsících je již právo kupujícího oslabeno v tom, že může požadovat výměnu věci, pouze není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Kdy je to úměrné či nikoliv bude záviset na charakteru konkrétní vady.

Upozorňuji hlavně na tuto část!!! : ,, Po výskytu takové vady má kupující právo dle svého uvážení buď na výměnu věci nebo může odstoupit od kupní smlouvy. Stejná práva má kupující i v případě, že se potřetí vyskytne tatáž vada, která již byla dvakrát záruční opravou odstraněna, stejně jako v případě, kdy se současně projeví alespoň tři různé odstranitelné vady, pro něž není možné věc řádně užívat."

Předem děkuji (promiňte že sem dávám otázku znovu, ale předešlá forma otázky byla špatná…)

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4920 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hykam

Pokud máte notebook méně než 6 měsíců, máte nárok na vrácení peněz při první reklamaci. Nicméně reklamační řízení musí proběhnout z důvodu jestli je reklamace oprávněná.

Pokud máte notebook déle něž 6 měsíců máte nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz po reklamaci 3 stejné, nebo 4 jakékoliv závady.

Pokud reklamujete 4 závady v jednom reklamačním řízení, nárok na vrácení peněz a odstoupení od smlouvy nárok nemáte.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Ella

Takže si odpovězte na tyto otázky:
1, máte notebook méně než 6 měsíců?
2, jsou ony 4 vady neslučitelné s používáním notebooku?
Pokud jste na oboje odpověděl ano, tak podle mě MÁTE právo na vrácení peněz nebo na výměnu.
Tak by to mělo být, moje zkušenost s reklamovaným notebookem a později s žehličkou na vlasy byla akorát taková, že neopravili přístroj do 30 dnů… tak nám vrátili peníze.

Jak tak koukám na vaši předchozí otázku, tak ony tři vady – touchpad, display (myslel jste monitor/obrazovku, že?=)) a klávesnice by měli bohatě stačit, ovšem záleží na slušnosti prodejce. Třeba vám to vezmou do reklamace a pokusí se to opravit, bohužel v těhle reklamačních řádech se nikdy pořádně nevyznám… =(

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

V předešlé otázce zmiňovaný zákon je Občanský zákoník, který obecně upravuje práva zákazníka a prodejce.
Do 6 měsíců máte rovnou na výběr mezi výměnou a vrácením peněz.
Poté je vlastní postup upraven v reklamačním řádu (+ aplikace v Zákonu na ochranu spotřebitele).
V 1. kroku musíte reklamaci uplatnit a nechat posoudit oprávněnost. Na opravu je lhůta 30 dnů, teprve při nesplnění (nebo 3 opravy po sobě), můžete jednat o výměně nebo vrácení peněz.
Pozn. doba na opravu se nezapočítává do záruční lhůty, a ta se o tuto dobu prodlužuje.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek